Fullspäckad helg

I fredags kväll jobbade jag, sen var de till att skynda hem och fixa ordning allt till lördag morgon. Skönt att ha de mesta gjort till morgon då jag ska jobba. Fixa på skullen så de går bra att gå där igen mellan balar och löshö.

Fy vad tungt de var att kliva upp när kl ringde. Ut och mata hästarna, göra sig ordning till jobbet och skynda iväg. Jobbade 07.30-12.30 först, sen hem och kasta i sig en macka och så ut och gå med Apotin.
Gick ner till ån och kolla båten å de var nog tur för den var vatten fylld och var på väg att följa med strömmen.
Ta de lite lugnt och dricka kaffe.
Kolla alla djuren.
Mata kattungarna.

In i duschen och ut och mata hästar igen. klädombyte och så  iväg till jobbet vid halv 4, jobbade 15.45-21-45.
Hem igen, klädbyte igen, äta lite mat, mucka kattlådor, mata kattungar, ut och mucka båda smådrifterna.
Mata kaniner. Mata hästar.

Åsså In igen och mata Apotin.
Ganska så trött efter att ha hållt igång 18 timmar.
Sen gick jag och la mig och kolla igenom blocket lite och hästnet. Mina vardagliga sidor så jag inte missar nåt :)
I morse sov jag till halv 9, då var de bara upp och ut och mata hästar igen, sen in och mucka kattlådor och mysa med ungarna, dom har börja vara nere ganska så mycke nu men tycker att Apotin är livsfarlig :)

Sen vakna Apotin och de var dax för morgon promenaden, dax att duscha igen och byta om, äta en snabb flunch och så åka till jobbet. Jobbar 13.00-20-30 idag och de ska bli så skönt att sluta ikväll.
Då blir de väl samma som igår och så jobbar jag i morgon igen men sen tisdag är jag ledig och onsdag jobbar jag D-tur igen!! Fan vad trött jag är på att ha dubbla skift!! Kan ju fan inte vara normalt att åka till samma jobb 2 gånger om dagen??
Jobbar även toradag och fredag, sen har jag min riktigt lediga helg på 15 arbetsveckor!! Ja jag hade ju lediga helger på semestern men de har väl alla :) Kan säga att nästa schema skiter jag fullständigt att jobba så med helger, tar bara 2 helger på 5 veckor lika som alla andra så de ska bli väldigt väldigt intressant att se vem som ställer upp och jobbar helg nu. För jag total vägrar!! Inte värt de, får ju inget för de ju, knappt lön heller så dåligt betalt vi har.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra, bra!! Har du nu gjort så? tagit två helger bara? Hoppas det!

2008-08-24 @ 23:40:07
Postat av: carina

Hej!

Kul att du hörde hörde av dig.Alltid trevligt att få rapport om hästar man haft.



Ha det gott / Carina

2008-09-16 @ 22:51:33
URL: http://bjorkenlund.cajiros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0