Helgen är snart slut

Nu sitter jag och väntar på mat, gjorde i ordning pasta grattäng med bacon, champinjoner och sparris. Ska bli gott! Lätt att göra och skönt att de går fort. Bygget blev så gott som klart igår. Tomas hjälpte till och la nytt tak på gamla stugan och jag måla runt allt en gång till. Blev tjusigt värre. De som fattas e väl bara att slå ner ett järn rör så inte gaveln kan ta sig någonstans. Mammor och föl har stått inne i natt. Fölarna tyckte de var skit gott med spån :) Nickan fick oxå göra dom sällskap inne under natten, nu går hon ensam stackarn i en liten liten hage utan ett enda grönt gräs strå! Men de är ju för hons eget bästa. Hon har ju tillgång till stor driften iaf där hon har mjukt och skönt åt fötterna. Min tanke just nu ang hästarna är att behålla Flinga. Om Nickan inte blir bättre så jag måste ta bort henne så får även Örly stanna tills vidare. Så får tiden utvisa vad som händer med de stora hästarna som börjar få några år på nacken, Sissi är ju 21 och Tepee 18. Tiden går fort, köpte ju både Sissi o Tepee när dom var 5 år gamla så jag tycker gott och väl att dom är värd att få gå kvar så länge dom är friska och krya. De händer ju att de blir någon rid tur ibland även om de är alldeles för sällan. Men dom lever lös drifts liv och trivs kanon med de. Slipper stå på box och har mat dygnet runt, precis som dom är gjorda för att leva. Dock har dom ju begränsat utrymme att röra sig på men drygt 2 ha kan dom strosa runt på iaf. Tycker de är lite roligt att se att de fanns vissa folk som hade väldiga åsikter om att mina hästar gick på lös drift för typ 9 år sen oxå har sina så nu :) Men hade inte Sissi blivit sjuk av att stå på box har säkert även mina fått bo inne. I början var de lite tufft när tempen kröp på -25 men dom kan ju röra sig och äta och hålla värmen på de viset, på box är de lätt att maten tar slut och dom inte kan gå och hålla sig varm utan blir stilla stående och kalla. Tänk på de ni gnäll spikar som tycker de är hemskt med utegående djur :) :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej



Vill du få gratis presentkort från KICKS? Då tycker jag att du ska klicka på denna länken:



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1482



och bli medlem på gratismakeup.se. Det är väldigt lätt och kostar ingenting! :D

2008-08-10 @ 13:35:36
Postat av: Linda

Svettigt o skotta spån? Jag sitter o äter Geisha...Mums..Får höras nå tag.//Linda

2008-08-10 @ 20:52:33
Postat av: Linnéa

Nu har jag varit in å kikat lite :-) Om två veckor börjar jag jobba igen! Känns ta mig tusan overkligt men väldigt nödvändigt på nå vis...

2008-08-11 @ 20:52:35
URL: http://neaaneaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0