Helgen som gått

Igår lördag stack Anna och jag ut på en rid tur ca 45 min, var skönt för kroppen att mjukas upp lite. Röjde runt hagen oxå, dessvärre gick både röj sågen och gräs trimmern sönder :( Sen på kvällen kom Anna och Christer och vi spela Buzz, elle vad de nu heter. De var trevligt att umgås med folk en hel kväll för omväxling, mest bara djur nu dygnet runt. Idag på dagen kom grannen Ulf förbi, medan han var här kom Steve och sen kom Flu en vända oxå. Sen blev de promenad med Apotin, gick längst ån och plocka hallon så de blev hallon med mjölk och en massa massa socker till lunch. Sen har jag jobbat kväll. Anna ringde och så att Malte var på väg ner, har ju lovat att jag ska pröva han med Kurt. (sköld paddor). De verka som de går bra hit tills iaf. Sen blev de dax att gå ut och natta 10 pissblöta hästar! Mammor och föl fick komma in och får sova inne i natt. Dom har inte tillräckligt skydd mot regn i sin hage. Nickan därimot står själv på över 15 kvadrat. Fjant och gänget har 12 kvadrat och Sissi o Tepee har ju 30 kvadrat så dom har de toppen i alla väder. Trots allt så verkar hästarna vara mest nöjd med sina drifter när solen steker. 6 kaniner väntade oxå på mat, dom får blandat hö och gräs nu när de går mot hö sesång igen. Väl inne väntade 14 katter på mat och mys. Sist men inte minst så fick Apotin mat och djuren var klar för dagen! Skönt att se när alla e belåten och mår bra, då mår jag oxå bra! Om allt går som jag tänkt så blir de sadel köp i morgon. Bara hoppas Sissi kan ha den nu då. Ska jag börja räkna blir de nog 8.e sadeln på gården. Inte undra på att de är trångt om utrymme. Bör nog bygga ut stallet så jag får en riktig sadel kammare, har ju allt klart hur de ska se ut så vet inte varför jag tvekar, förmodligen för att jag känner mig så jävla trött jämt kanske. Nu måste jag sova, ska upp tidigt och mucka både drifter och stall och sen allt annat som ska hinnas med innan jag börjar jobba. Sov gott alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0