Köp mani

Ja de skulle man kunna säga! Men faktiskt många kap hoppas jag de blir. 2 nya pennor och skydd till mobilen var jag nästan tvungen att ha. Annars blir ju tut i luren förstörd. Sen beställde jag en bok idag, om horsemanaship! Kan bli användbar, tänkte just på hur jag ska övervinna Flingas förtroende. Allt går så bra när allt är lugnt runt henne men blir de minsta lilla stök runt så håller hon sig på avstånd några meter. Sen störst och dyrast av allt e väl ändå sadeln, den skickas idag så den bör komma inom några dagar. Skickas med bussgods och jag har ingen aning hur de fungerar! Får jag en avi som med posten elle ska jag ringa och kolla om den kommer, dom kanske ringer? Ja ingen aning. Men en sak vet jag, å de är att jag skall till sundborn i morgon direkt jag sluta jobba och hämta en till sadel. Så någon av dessa bör väl passa kan man tycka. Den som passar bäst behåller jag, den andra tror jag att Maj ev var intresserad av att pröva. Annars säljer jag den till någon annan då. Malte fick flytta från oss idag :( tråkigt. Men han försökte äta upp Kurt. Han bet fast sig i bak foten, jag lyfte och försökte få isär dom, men Malte hade sånt tag så Kurt hängde i hans Käkar. Jag ruska och ruska men han släppte inte. Försökte att knacka dom mot pool kanten men han släppte inte ändå! Sen när jag knäppte han på huvudet med fingret så tappa han taget. Lite synd då han var en pigg kille i övrigt. Han fick bo på toa tills Anna kom och hämta han, så idag var de första gången jag tog en dusch med en som heter Malte :) klippte hans klor innan han for. Hoppas han får ett bra hem. Så skönt är de då att Nickan inte är något halt fast hon inte får någon medicin längre :) i övrigt är de mest jobb som gäller nu. Var ju 5 dagars vecka förra och 6 denna, väldigt konstigt när jag inte har heltid.. Nytt schema ska göras nu, fick de idag. Nu ska jag i säng, i tid för en gångs skull :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0