Si vilken dag

Oj så bra dagen börja idag då. Kom ut 06.15 och såg att flocken rivit hagen, bara till att sätta stolp och få dom till rätt hage igen, som tur var hade dom gått in till Nickan. Tur hon inte gått ut på bet säger då jag. Sen då mammor och föl skulle ut fick ju Flinga för sig att inte gå in i hagen. Hämta Örly och Jenka och gick ut i igen och in med dom i hagen, ja då si då kom Örly på att de bara var att smita genom trådarna och följa syrran. Tur matte satt på han grimma då så de gick bra att fånga han. Men Fling i Fling hade andra planer hon, sluta med att de blev hag byte med mammor och då äntligen kom hon! Apotin kände nog att jag var irriterad för han klev upp och gick ut på en gång och de brukar ta minst 10 min att få han att röra på sig. Kom till jobbet typ 1 min före jag börja så jag hann i tid. Jag har gått och röjt under tråden och Tomas har slagit vinter hagen så nu är de snyggt där och stöten är förhoppningsvis mycke bättre igen, hoppas jag slipper jaga hästar i morgon. Anna och jag red hem stor hästarna idag, gick hur bra som hellst. Sissi var pigg! Jogga ända till vi kom förbi woxna, sen skritta hon faktiskt några meter och sen Jogga hon vidare. Tepee var också pigg och sträckte ut sina långa ben och de märktes på tiden för de tog bara 2 timmar hem. Inte märktes de för 5 öre att Sissi snart är 22. 5 skulle jag kunna tippa på! Efter turen blev de kebab, de hade vi gjort oss förtjänt av tyckte då jag!! Nu kommer de nog kännas som man är 100 år när man vaknar i morgon för de ömmar rätt rejält i baken vill jag lova. Kan hända de blir någon tur upp dit igen och beta av innan vintern kommer. Vi behöver nog motion alla 4 nu i höst så de är ju en lämplig tur att ta igen. Svårast är väl att passa in med mina arbetstider bara. Jag är då otroligt glad att de gått så bra att rida både upp och hem med tanke på att allt var nytt åt dom och dom varken stressa elle brydde sig speciellt mycke. Kom ju en moped vid bro 2 och de tog dom bara, sen var de ju full rulle på skjut banan oxå :) nu blir de sängen. God natt..

Kommentarer
Postat av: Sofia

sov gott ;)

2008-08-16 @ 00:18:54
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Nea

Määän hur du stökar på :-) Att du orkar! Vi tittar på film men Alva har feber så vi fick pausa. Mycket sjukdomar nu när man har barn. Jag e så trött ikväll....

2008-08-16 @ 22:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0