Mask och avmaskning

Ja i fredags var lilla Flinga lite lös i magen, kände att de var dax att maska av dom nu.
Mycke riktigt..
Första gången någonsin jag sett döda maskar i dyngan efter att ha maskat av dom.
I en av fölens dynga var de både små vita och små röda maskar.
I den andra såg jag bara vita.
Sen var de äveni någon av de storas åxå.
Peppar peppar har ingen fått kolik av mask eller av maskmedel ännu.
Hoppas verkligen dom klarar sig.
Är så tråkigt när någon ab dom blir dålig, fruktansvärt att se dom lida.
Sen på fredag eftermiddag fick dom komma ut på vinter bete, gissa om att de var uppskattat!!
Först blev dom vilda värre och galoppera fram och tillbaka över 20 minuter, bra dom rör på sig lite.
Men alla blev trötta då dom hade snö långt upp ovanför knäna.
Men sen passa dom på att beta i sig av gammelgräs, själv passa jag på att mocka ur deras drifter
och satte upp mer salt.
På kvällen kom Anna och Christer och vi spela lite spel.


Provsmaka på hästarnas vatten...

Så igår var jag ute och gick runt hagarna och skotta fram tråden.
De var ovanligt mycke ström i tråden för jag fick stötar mest hela tiden.
Trodde de skulle vara sämre än de var.
Tog även bort all snö på trådarna helt i onödan för i morse hade snön fastnat på igen :-(
Så kan de vara att vara hästbonde i dåligt väder :-)
De blev dock inget rida alls i helgen, på tok för dåligt väder och de känns inge vidare att göra ordning pissblöta hästar, sen ut på och bli lika bölt själv. Nja får vänta på bättre väder.


Att detta kan vara så kul, jaga sina egna tassar...

I dag är de långtur på jobbet igen, 7.30-20.30.
Segt..
Längtar hem..
Jobbar mycke nu igen men sen blir jag 3 ledig så då är de värt de trots allt.
Måste ta mig till bollnäs och fixa Apotin mat denna vecka.
Hö har jag fått hem så jag klarar mig till efter nyår ialla fall, de är skönt att slippa tänka på de.


Jag å min stora kärlek..

Någon som läser som har prövat herbalife??
Vad har ni för erfarenhet iså fall??
En del på mitt jobb som använder de nu, med viktnergång som resultat.
Har prov smaka flera sorter och de var över förväntan gott faktiskt.
Funderar skarpt på att pröva.
Måste ju vara bättre med de än den kost jag äter som mest består av chips och godis.
Känner att kroppen skulle behöva en kur med nyttig kost ett tag nu.
Kanske jag skulle bli piggare och få mer energi??
Dyrt är de ju, men kanske värt de ändå om kroppen skulle må bättre.
Och skulle jag gå ner de 7 kg jag ökat sen sommras så vore ju de en bonus :-)
Tänka på att Sissi ska bära mig ett tag till och då är de bra om jag tappar lite extra last ju.
Linnea och Pelle ska börja så då har vi kunna peppa varandra!!
Men tror nog att Rosa peppar en bra oxå.
De är ju hon som håller i och säljer och tror hon är bra på de hon gör, själv har hon ju minska hur mycke som hellst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0