Farväl Kanin-Ann

Ja igår blogga jag om min gamla kanin, Kanin-Ann när jag var på jobbet..
Kanske hade jag något på känn..
När jag kom hem igår så åt jag i lugn och ro som jag sa.
Men..
Kanske inte skulle har gjort de..
Anna kom på besök och följde med ut och skulle natta alla djuren.
När jag kom till kaninerna så förstod jag på en gång vad som hade hänt!!
Kanin-Ann kom inte och skutta som hon alltid gjort..
Jag viste så väl...
Lilla gammel gumman hade fått somna in..
De såg ut som hon sov lugnt och fridfullt, allt hade gått väldigt fort och de såg inte ut som hon hade reagerat speciellt mycke.
Hon var fortfarande varm och mjuk över kroppen.
De mesta tyder på hjärnblödning tycker jag, de syntes att de hänt /brustit något innanför hennes högra öga..

Så nu har en väldigt speciell kanin kommit till de evigt gröna ängarna!
Hon är den absolut elakste kanin jag träffat på.
Ett tag var de bara Apotin som hon acceptera och var snäll på.
Alla oss andra bet hon och flög på.
Men hon var även den snällaste då hon hade dom perioderna.
Hon gilla inte att bada men viste lika väl som jag att om man sköter sig så går de fort och är snabbt avklarat!
Hon var väl inte direkt någon skönhet att titta på.
Men igår så såg hon så snäll och go ut och var faktiskt fin.
Apotin fick säga adjö till sin vän....
R.I.P Kanin-Ann..


Olga, Vide och Strumpan


Vide & Findus, undrar vad dom ser?

Findus försöker lära Vide allt han kan, inklusive sattyg :-)
När dom 2 leker låter de som elefanter kommit till älmeskullen!!
Findus är ju inte den smidigaste killen precis, ganska så klumpig är han.
Dom härjar och har kul och möblerar om möblerna.
Mattorna är ju kul, ändra åka runt på som flygande matta eller leka kurragömma under.
Ja dom får härja medans dom har kul..
Kan säga att de är ingen id'e att sätta stakar mer än i köket i år.
Tror nämligen inte att dom kommer få stå kvar på fönsterbrädorna :-)
Är knappt någon ide att ha blommor där :-)
Har man inne katt så får man anpassa livet efter de, klart katten ska få röra sig och vara överallt, blir väl inte så mycke bus inne sen när alla får vara ute igen.
Vide ska få börja gå ut bara kulorna är borta och Skrållan börjar gå ut framåt våren igen då värmen kommer.


'
Sissi & Örly, sägs att storleken inte har betydelse ;-)

I morse vid hästarnas frukost passa jag på att mucka ur i ena driften.
Lika bra att göra de när dom är sysselsatta.
Annars får jag inte arbeta ostört ;-)
Små "grisarna "är så sällskaplig när de händer nå i deras hage, ska alltid vara med när de händer något.
Till och med Flinga har börjat så hon ska vara närmast mig hela tiden. Hon blir riktigt sur på framför allt Turbo och Örly. Hon är verkligen bestämd den tösen..
Tyckte att den andra delen får vänta någon dag till så jag kan ta ut allt där oxå.


Dillba & Turbo


Turbo & Dusty


Jenka & Örly


Lilla Flinga



Jenka


Fjant & Örly


Dåligt kort men svårt att få dom fastna i full galopp, Turbo & Örly


Nä nu ska jag ta mig en tårtbit på jobbet innan vi ska ut och jobba igen...



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja hon har ju det bra nu på de gröna ängarna....

2008-12-01 @ 18:48:51
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Linda

Jaha så hon har knallat vidare nu. så det kan gå ,ja du hade nog på känn...Har fortfarande inte hittat börjeskatalogen...Shit happends.

2008-12-01 @ 21:38:25
Postat av: Nea

Bella var ju ganska tråkig i andras ögon hon med men den katt jag saknar mest! Sen ang tiderna på jobbet. Som du säger, man är kvick att lägga turer på schemat men när man är i verkligheten är det hemskt!

2008-12-02 @ 18:23:21
URL: http://neaaneaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0