4.e advent

Ja nu närmar sig julen med stormsteg!!
Skönt nog jobbar jag så man slipper prioritera vem man ska besöka på julafton.
Bättre att jobba!!
Förr i tiden fira vi alltid hos pappa den 23.e och hos mamma på julafton.
Men de var då de!!
I år har jag inte hört ett knyst om att fira jul över huvudtaget.
Så får se om jag lyckas bjuda hem Lena, Janne och mamma på lördag då??

Linda!!
Förstår verkligen din kännsla med mora kniven nu!!
Om du förstår vad jag menar??
Till er andra kan jag bara berätta att Fjant varit på viset riktigt denna vecka.
Rymt & rymt..
Rätt genom 3 trådar fast strömmen varit på och fungerat.
3 gånger fick jag laga staket härom dagen.
Han gick rätt igenom fast jag står och tittar på honom.
Då är de svårt att behärska humöret kan jag säga!
Till slut satte jag upp en 4.e tråd ,
och dum som jag var trodde jag på denna lösning..
Jo men morgonen efter var de trasiga trådar igen och Fjant på rymmen.
Å vad less jag blir när han ska jäklas så där!!
Tur de andra stannat kvar.
Men nu så har han nog fått någon stöt eller nå
för nu har han hållt sig inne sista dagarna.
Tror han hade fastnat lite sista rymmningen,
såg så ut på trådarna,
han hade släpat med dom ganska så långt.

Rosa!!
De här verkar gå som på rels med din mirakel kur.
Började med herbalife i fredags.
Smakar bra!!
Och har ju redan gett resultat oxå.
Både minskat vikten och alla övriga mått som mäts.
Å faktiskt har jag left en dag utan vare sig godis eller chips.
Stor framgång av mig de :-)
Nu ska jag mätas och vägas 1 gång i veckan framöver.
Hoppas och tror att jag kommer må bättre när jag kommer ifrån allt skräp jag äter.
Bra med detta är ju att man FÅR äta riktig mat!!

I övrigt har jag mest jobbat i helgen.
Jenny och Kenth kom förbi idag.
Känner snart inte igen Kenth ju, halva karln är ju borta :-)
Å Jenny har minskat ner så mycke helt på egen hand och har gjort ett skit bra jobb.
Jag lova för många år sen att om hon minska i vikt skulle hon få rida Tepee eftersom
varmbloden inte är allt för viktbärande.
Så nu ska jag absolut ta med hon ut på en tur!!
Måste ju hålla de jag lova..
Och hon har ju ridit så mycke och Tepee är så snäll så de ska nog gå bara bra.

Vide.
Ja nu har han rännt iväg på längden killen,
han ser smal ut men är absolut inte de,
utan de är för att han blivit lång som han ser lustig ut.

Olga
Hon var hängig och kräktes 3 gånger i fredags..
Fy fredag och allt de där med Lurvas kom upp på näthinnan igen.
Nu kommer hon vara död på söndag tänkte jag..
Ska jag måsta avliva henne på lördag för att slippa söndag??
Men nej då!!
På kvällen var hon pigg som vanligt som tur var!!

Sissi & Tepee
Ja dom har verkligen fått vinter lov nu.
Ofrivilligt kan jag tippa dom tycker men vi är nog snart igång igen.
Dom äter och frodas och har börja använda driften som toa :(
Dom som skött sig så bra och gått ut när dom varit nödig.
Kanske ska pröva stö med hö igen och se om de fungerar igen??

Anna!!
I morgon måndag är jag ledig :-)
Jippi jippi..
Då kan vi nog gå med våra fyrbenta kärlekar
Apotin och Alice.
Om du hinner å är ledig vill säga??


Ja de var allt för nu.
Nu väntar sista rycket på jobbet!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag förstår....=o(TUR att jag har en box på 8kvadrat...Vi kanske kan låna Markos för han köpte ny och vass, det märkte hans finger... =o))

God Jul på er!

Kram

2008-12-23 @ 10:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0