Bil, bad och grillning

Ja i fredags hoppa jag över parken och var hemma. Var meningen jag skulle upp till ö-vik och köpa bil. Men han som skulle sälja den hade ingen möjlighet att möta upp och jag hade absolut inte någon lust att ha med Apotin till skellefteå, 120 mil tyckte jag blev lite väl. Så Tomas och Christer drog iväg. 17 timmar tur å retur! Men jag kan då säga att de var värt resan för jävlar vilken rolig bil att köra. 230 hästar under Huven var inte illa. 9-5 kombi, svart! Snygg! Sen lördagen blev de äntligen av med madrass åket på ån. Marie å Hans-Ove kom vid halv 1. Vi blåste upp madrasserna och lasta in i bilen och åkte. Marie var först att välja madrass. Å hon lyckades ta den enda de var pys punka på! Till en början märktes inget men efter halva vägen börja den läka. De var både avkopplande och skit roligt att åka. Lugnt och tyst mellan varven och mycke skratt där i mellan. Hans-ove lyckades ju ramla av och efter mycke Plask och skratt tog han sig upp igen. Vi gled väl inte så bra som jag hoppades, fick ju paddla på hela tiden för att komma framåt. Blev problem när Maries börja läka så jag tog henne på släp. Drygt 2.5 timmar tog de och de var nog lite väl. Jag klara mig från att bränna mig men dom andra såg ut som kräftor. När vi kom hem grilla vi och umgicks och hade trevligt. Gott och mysigt tyckte jag. Hoppas på en repris nå tag. Men som alla andra dagar går kl för fort och vid halv 1 tror jag de var åkte dom hem. Idag var de dax att göra sig av med en bil. 9000 flytta till woxna. bara hoppas dom blir lika nöjd med den som vi med 9-5:an. Apotin hoppa faktiskt in frivilligt där bak idag! Och gott om utrymme hade han oxå. Hästarna har gått i trädgården 2 dagar nu och i morgon funderar jag på att släppa dom i skogen, nackdelen är väl att de är så jävla mycke broms där! Skulle vilja till hudik eller söderhamn den här veckan, är ju över 3.5 år sen jag var på öb så de känns som om de vore dax för de. Ja vi får se vad som hinns med den här 3.e semester veckan. Bada blir de garanterat! Nu ska jag ut och kolla läget. Sov gott :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Klart va ska göra om madrass turen nå tag :D men då vill jag ha solskyddsfaktor och en hel madrass! ;) om du vill ha sällskap till söderhamn nån dag så kan du ju höra av dig! Jaså dom köpte bilen, vilken tur för er så ni blev av den den fort..

2008-07-28 @ 10:26:52
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0