En vanlig torsdag

Ja då har kl passerat midnatt ännu en gång. I morse, eller rättare sagt igår torsdag jobbade jag hel dag, 7.30-16.00 de går faktiskt skapligt fort nu på morgon innan jag ska iväg när ingen häst behöver ut eller ha mat. Då märks de väldigt väl att sommaren och bete är bra! Behöver bara kolla så alla mår bra. Å de gjorde dom i morse oxå som tur var. Ganska fullt upp på jobbet var de idag. Så förmiddagen gick fort. På lunchen gick jag, Kicki, Marita å Rosa ut och åt. Skönt att komma ifrån. Lättare att jobba sen igen. När jag slutat åkte jag hem och kolla till alla katter, dona lådor och så, var mätt sen lunchen så de blev ingen mat. Choklad blev de iaf. Tog bilen en vända på kvällen och åkte en runda och kolla efter djur, men såg bara 2 harar. Åkte högt upp och fota en massa fina bilder på vyerna som jag tänkt lägga in då men som inte går nå bra. Apotin tröttna nog på att åka bil för när jag fota klart la han sig pladask på marken och vägra resa sig. Då är de inte bara få han ur fläcken!! Men till slut gav han med sig och följde snällt med i kopplet. Väl hemma igen blev de dax att natta ute djuren. Alla såg ut att vara nöjda efter dagens värme. Synd på mygg o knott bara. Sen blev de ost och skink paj vid 23 tiden. Avsluta kvällen med att sitta ute alldeles själv och bara njuta av lugnet, skönt att fylla på energi så tycker jag. Man måste ju ladda batteri ibland. Nu ligger jag i sängen och inbillar mig att de ska gå att sova men knappast än på nån timme. Apotin sover som en stock på mina ben som har domnat bort av hans tyngd, men värme får jag så de räcker och blir över! Nu har jag 7 timmar kvar att jobba innan de blir semester. Fantastiskt. Tror jag börjar med rummet uppe direkt i morgon kväll, dom har ju lova fint väder till veckan så då måste hön in. Ska försöka lägga in bilder från igår i morgon :) god natt alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0