Delad tur

Ja idag var de en sån där jävla skit tur igen. Tur de var sista på bra nog många veckor nu. Börja med att kliva upp och mata hästarna och väckte Apotin. Sen när jag kom upp till katt ungarna hade de tydligen haft simträning :) dom hade vält båda vatten kopparna och de går 5 dl i varje! Var bara till att torka golvet där då, sånt som man inte har tid med alls på morgonen. Sen jobba jag till 12. Hem och dona alla djuren och fixa resten av golven. Vete katten var eftermiddagen tog vägen men jag kom på att jag inte hunnit med att äta något så de blev konsum och en Macka. Var och visa upp bilen idag och han trodde att de skulle gå och fixa så de blev bra igen, däcke blev fixat igår, 250 kr helt i onödan. Bör ju kunna parkera bilen mitt i byn utan skadegörelse. Försökt att ringa polisen idag och tänkte göra en anmälan, först en lång kö och när signalerna kom fram svara ingen, inte undra på att statistiken ser bra ut när de inte ens går att anmäla. Bedrövligt! Igår fick Tepee ett dressyr pass på banan. Anna börja töm köra honom på volt, sen blev de sadel på och olika övningar. Han kan ju en hel del men stressar upp sig av att gå runt runt. Kan ju inte kräva att han ska skärpa sig heller men i stora hela skötte han sig bra tycker jag. Jag känner av i armarna idag att de blev en del trav för han ligger på hela tiden. Men Tepee ser inte nå stel ut. Mammor och föl fick komma in nu i kväll. De har ju regna sen igår så dom fick komma in och torka på. Örly tyckte de var fantastiskt och la sig och rulla direkt i spånet. Förutom att jag är döds trött så kan jag inte sova. Lustigt de där. Men de är väl så att sova hinner jag väl göra i kistan sen. Nu ska jag surfa ut på blocket och leta säng och en bänk. Å kolla häst sidorna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0