Opassande sadel igen

I dag på förmiddagen tog jag du rid tur på Tepee. Märkligt nog så kom jag underfun med att hans sadel inte heller passar som den ska! Men helt tvärtemot Sissi så passar inte denna framtill. Lustigt, har har ju haft denna flera år och de har fungera. Men han är väl för o musklad nu så de finns inte mycke framtill som bär upp sadeln. Bara till att lägga under ett underlägg som bygger upp framtill och hoppas de blir lite muskler igen då. Annars är de bara dyrgripen som passar Tepee nu. Om ens den passar vill säga. Har ju inte använt den på säkert 1-2 år på Tepee. Sissi som haft äran att ha den ju. Men sadeln Maj låna hem pröva vi på Tepee innan så den passa inte han iaf. Ja eftersom problem är till för att lösas så går nog de här fixa på nå vis, värsta fall blir de sadel köp igen. Men tror att de ska räcka med en pad elle sadel underlägg tills vidare. Finns ju så många ute på marknaden nu så nå hanna som passar bör jag hitta, elle som mormor bruka säga, man tager vad man haver-allt ska användas minst 2 gånger innan de får kastas! Å där hade hon nog rätt.. De går faktiskt använda mycke flera gånger. Då till Dusty då, hon var pigg hela kvällen och natten och i morse släppte jag den flocken på bete direkt jag vakna. Dom fick återgå till sin hage med hö nu ikväll och hon har druckit bra idag har jag sett. Föl familjen har oxå gått i en bättre betes hage hela dagen. Börjar bli så dåligt med näring i gräset nu så dom får hö morgon och kväll i sin vanliga hage men då dom är på stor bete blir de bara hö till natten. Nickan är fortfarande bra och jag börjar fundera på om hon ska få gå med sin flock några timmar om dagen igen och se hur de går. De är ju snart dax att släppa ihop alla inför vintern, skulle ha gjorts för länge sedan men eftersom Nickan har största driften i sin hage är jag rädd att de ska bli för trångt om alla övriga ska trängas i den andra. Vill ju inte riskera skador bara för att skynda få ihop alla heller. Riktigt riktigt mysigt när Fjant, Dusty å Turbo ligger ända mot ända och myser i sin drift..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0