Tänker tillbaka 14 år. 28 september 1994

Ja då var de bra exakt 14 år sen ms Estonia förliste då :( jag minns de som igår! Fy så tragiskt. Just igår kväll för 14 år sen som så många glada människor skulle ut på havet och ha så roligt. Ingen kunde väl ana att de skulle bli deras västa resa någonsin. Kryssning som ska vara så fantastiskt underbart och roligt förvandlades så snabbt till vår tids västa färje katastrof!! Man kan inte låta bli att tänka på de som överlevde en sån här dag, dessa kämpar som låg i de iskalla vattnet, de omkomna och deras anhöriga. Hur regeringen lovade att ställa upp och leta orsak till olyckan, lovade att bärga fartyget och de döda kropparna. Allt var bara lögn!! Fy fan! Om dom gjort som dom sagt har dom faktiskti kunna förhindra att fler liknande olyckor kommer att ske. Nog om de tråkiga nu. I fredagar red vi igen, tog vändan ner till lillbo igen och till vallhaga och elledningen hem igen. Både Sissi å Tepee var lite konstiga, säkert nå rovdjur i närheten. Såg dessutom rejäla spår med jätte långa klor och upp Rivet på väg kanten på nå ställe så säkert var de björn dom kände av. Lördag gick åt kalas. Tomas fyllde 38, grattis grattis :) Fick mina saker från börjes oxå idag. Ska väl passa på att säga grattis till Christer oxå då som var till örebro och vann en ljud tävling där. Roligt för han. Så nu bör han hitta dit han ska för första pris var en gps :) I morgon hoppas jag på en rid tur igen, om vi inte blåser bort vill säga! De har blåst så väldigt idag. Som vanligt sitter jag här när de blåser och funderar på om hästarnas hö ska blåsa bort! Jag bör ju faktiskt fixa in foder häcken i hagen och sätta tak på den så slapp jag fundera varje blåst. Onödigt den ska stå utanför hagen ju när den är liten och anpassad till små djur :) nä nu ska jag göra kväller :) god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0