Turbo!! Se upp, hon kommer nu

Idag har Turbo fått veta att han lever riktigt. Tror aldrig han blivit till rätta visad så mycke i hela sitt liv sammanlagt som han blivit idag! Var han än gick ett tag så var de en fröken som bet och jaga iväg han. Riktigt sur och elak var hon. Den jag talar om är lill syster Flinga :) själv har jag aldrig heller sett ett så surigt föl nån gång :) öronen riktigt skickat bakåt! Hon högg åt han så fort han kom i närheten, hann hon inte med att hugga vände hon baken åt och kicka. Oj vad roligt han tyckte de var att gå fram och testa hela tiden då :) men nu i kväll var de åter igen lugn och ro i min fantastiskt fina flock.. Annars har jag bara hunni med 2 promenader med Apotin, gjort i ordning ny sadeln, mucka alla drifter och skött med de övriga djuren innan arbetet idag. Har lyckats byta en massa så jag jobbar bara kvällar resten av veckan. Tur de så slipper Apotin ligga ensam hemma så väldigt länge. Jo jag fick tillbaka bilen oxå idag, Tomas som hämta den och sa den var väldigt fin. Hela bilen ny vaxad av proffs är inte illa ;) men själv såg jag inte mycke i mörkret när jag kom hem, sen var de ju så fuktigt att hela bilen såg grå ut. Ska bli spännande att se i morgon. Hoppas på fint väder i helgen när jag blir ledig, har tänkt att bada fler hästar då. Skönt om alla fick bli ren innan dom har allt för mycke vinter päls. Värsta fall får jag pröva torr schampo då. Annars har de nog inte hänt så mycke senaste dagarna då jag har jobbat 3 kvällar nu, jo fick reklam från börjes och nu har jag fått för mig att jul pynta både häst och utrustning :) men beställde ju förra veckan med Anna så jag får lugna mig nu. Sissi ska faktiskt få lite nya saker till sitt träns, pann-band, sido stycken och tyglar. De tyglar jag har nu är inte ens lika, bara nå provisoriskt hopkok då man tagit de man haft. Men nu blir de helt igen, märkes saker så hoppas på kvalité! Globus, grand prix. Ja de låter ju bra iaf, jag som alltid köper de billigaste! Men kul att pröva nå dyrare. Dock hade jag fått 4 helt nya träns från börjes för de pengarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0