Dusty ont i magen



Nä nu fryser jag och är trött, kände att jag måste lägga ut en bild på min värmare :-)

Smart som jag var lova jag att jobba extra idag för Birgit som var sjuk. Sen var de fas utbildning 2 timmar och så gick jag på och jobba 15.45-21.45. Men de ska bli skönt att vara ledig i morgon.


Dusty har åkt på lättare kolik igen, Tomas hitta henne liggande idag med magplågor. De är inge vidare att sitta på jobbet och inte veta om vettrinär måste tillkallas eller inte. Men Tomas bedömde att de inte var på värsta viset så han fick ge henne en mixkur med olja och vatten och sen ut och gå. Gå en liten stund och fortsätta ge olja/vatten. Efter ca 35 minuter hade de börja gått över och Dusty ville beta gräs igen. Då fick hon gå lite till och sen återvända till flocken och är under tillsyn nu. Har ju gett dom hö morgon och kväll i några veckor nu men hon måste ha druckit för lite. Skulle pröva dom i skogen i morgon kanske men Fjant får ju bara för sig att han ska hem, hemma kär som han är mattes lilla kelgris...


I morgon skulle jag även ha pröva lite utrustning och plocka ihop och se om man har något att sälja, har ju sådan platsbrist i stallet och dumt att ha så mycke som tar plats som ändå inte används. Maj e ju intresserad av saker till sin häst, hon har prövat sadeln och de verkade som om att den passade skapligt. Så har vi tur kanske hon får en som passar och jag blir av med en som inte passade ;-)

Jo härom dagen fick jag för mig att jag ville se exakt hur en sadel är uppbyggd och ser ut, hihi...
Fram meeed kniven......
Hacka, hacka....
Skära...
Riva, slita...

Haha så nu vet både jag och Anna hur dom ser ut :-)
Ganska så enkelt ändå, stålförstärkt trä bom, som ett böjt o kan man tänka sig nästan, och så en jäkla massa stoppning. Å utanpå hela alltet lite skinn som höll innehållet på plats. Så nu minskade de iaf en sadel!! Ett täcke kasta jag samma dag oxå. Fler blir de säkert.

Nä men nu börjar rasten lida mot sitt slut och jag ska ringa och höra hur Dusty har de, bra hoppas jag ju förstås..

      
Slänger in små bilder på syskonen, ÖRLY, FLINGA & TURBO, alla efter FJANT

Kommentarer
Postat av: Nils

Fina syskon... Hoppas hon med magont blir bra. kram

2008-09-03 @ 18:45:13
Postat av: Katarina

Stackars lilla häst, krya på dig

2008-09-03 @ 18:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0