Vintern närmar sig vare sig man vill elle inte

Ja nu har då jag börja göra ordning inför vintern. Har måla klart de vita på driften idag i denna blåst. Fick mest ligga mot stegen och hålla i mig för att inte blåsa ner. Så nu är vind bräder och knut bräder och fönster foder vitt och fint. Sen fick Turbo för sig att gräset är grönare på andra sidan idag igen! Fan vad trött jag är på att han rymmer! Första gången gick allt bra och han var följsam tillbaka in i hagen. Men si andra gången hade han andra planer och de blev en väldig tur med matte sur jagande bakom. Så nu är de järn tråd uppsatt och allt röjt under trådarna och strömmen leder runt bra, men om de är tillräckligt återstår att se. Men han måste sluta rymma!! Han har ju lyckats få med sig Örly ut oxå och vi bor ju farligt nära ån och om dom ger sig ut på isen i vinter där är de kört. De är ju öppet i mitten där så går dom ut på isen brakar dom igenom och de är faktiskt strömt här hos oss oxå eftersom de är så grunt. Plocka även ner flockens betes hage idag så nu får de stora rensa klart där. Känns bra nu när elen inte behöver gå på 3 trådar där ute utan att all ström stannar uppe i hagen här. Eila gumman och Maj kom ikväll och hämta börjes sakerna. Alltid lika kul att träffa dom. Blir alltid skratt av att lyssna på Eila :) fan jag saknar tiden då vi jobba för alltid var de roligt då! Anna och Christer kom och visa pokal:en som han vann igår och fick tårta som vi spart till dom. Var ute på en mysig men stormig promenad med Apotin i morse, gick runt vallhaga och kolla lite stigar där. Men dom var på tok för myrig för att rida på. Har ju inte gått rida vare sig igår elle idag pga blåsten, dumt att ge sig ut i oväder. Nu ska jag ut och kolla läget med djuren, om Turbo killen håller sig i hagen eller ej! Denna vecka bör mina träns delar faktiskt komma:) hi hi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0