Helgen som gått

Oj vad de har blivit mycke gjort denna helg.
Helt inponerad själv faktiskt.
Fredag tog jag komp och sluta redan halv 7.
Träffa på Matilda på ica så hon följde med hem.
Hon är helt otrolig den jäntan!!
Sitter aldrig fast, gnäller aldrig,
är aldrig uttråkad och trivs när hon får vara med på allt.
Hur som hellst var de ved huggning som gällde när vi kom hem.
Tog ner ganska så mycke redan på fredagen.

På lördagen vakna jag före 8 :-(
omöjligt att sova..
Gick och fortsatte med veden så allt blev klart vid 6 på kvällen.
Blev några fika pauser och promenad med Apotin imellan.
Var ju sååå varmt!!
Vinschen råka ju tråkigt nog hoppa ur,
men tur nog har jag små händer så jag kunde fixa den på plats och slapp
skruva sär allt ihop.
Har blivit hajj riktigt på vinscen nu.
Körde fast i geggan med fyrhjuling och bil vagnen full med träd på,
då kom vinschen till användning igen :-)
Jag och Matilda som körde och Tomas fick sig många skratt.
Misstänker de räcker nästan hela vintern med de som är nu.

Sen var de dax för Matilda att rida.
Gjorde iordning Dillba.
Matilda var på väg upp och Dillba blev som förvildad då sadeln snodde.
Försökte få stopp på henne men när jag såg Matilda bara åkte längre
å längre bak då Dillba bocka fick jag släppa henne och försöka få tag på Matilda.
Fick tag i byxlinningen på henne just då hon hamna bak på korset och "kasta" iväg henne.
Å de var nog tur de så inte Dillba fått in en spark och skickat iväg henne.
Hon landa med baken rätt i asfalten och blev lite paff och lite rädd.
Men inte en tår trots att hon gjorde illa handen oxå.
Men upp kom hon då igen :-)
Tog en runda och de gick väldigt bra som tur var.
Sen var de Teppes tur att bli pysslad med och ut på ridtur.
Dock är han lite för stor åt Matilda då hennes fötter inte ens räcker längre än till sadelkåpan.
Men de gick bra ändå :-)
Han är ju så snäll så han skulle inte hitta på nå tok alls.
Dock kände han inte alls att hon höll i tyglarna för gräsmattan locka mer.

Sen gick Jag och Matilda på skogspromenad med Apotin.
Å vad händer då??
Jo min "fågel" hund får upp lukten på en fågel och drar...
Rätt ner i rävafly bäcken :-(
Å den är ganska dyig kan jag säga...
Så nu är jag lite sen tycker jag :-)
Tomas bada ju i ån denna vecka och Apotin i helgen.
Jag som alltid brukar vara först!!

Söndagen vakna jag före 8 igen, hämta hem sista veden och snygga upp lite i slänten.
Jag stängde skogs hage nere vid ån och den är dubbelt så stor nu i år.
Har gjort en provisorisk fålla över beteshagen så dom tar sig dit.
Flyttade öppningen oxå för där den var tidigagre var de så mycke getingar
så jag våga ju knappt öppna och stänga där.
 De blev så mycke bättre och jag känner mig nöjd.
Mycke planare oxå på nya ställe, gamla var så brant.
Problemet blir väl när Örly och Flinga ska få komma dit första gången.
Dom har ju bara gått på plan mark dom.
De gånger Flinga fått en kvist i svansen har de ju blivit full fart,
å kvist finns de massa av i en skogs hage :-)
Så bara hoppas att de går bra.
Kvällen avsluta vi med en brak middag som vi verkligen gjort oss förtjänta av!!
Honungs marinerad fläskfile på grillen :-)
friterade strips, vitlökssmör, bea, färska grönsaker..
mm... gott var de..
Till efterrätt blev de en milkshake av de godast slaget,
gammeldags vanilj med jordgubbar :-)
Behöver väl inte säga att vi blev propp mätta.
Tomas sa de var de godaste han ätit på länge och de var ju bra betyg.
Blev en tidig kväll med djuren igår kväll.
Dom blir ganska förvånade när höpåsarna börjar prassla vid 22 tiden.
Men de var otroligt skönt att duscha och komma i säng strax efter23 för en gångs skull.

I dag är de en delad tur...
Vakna före kl i morse, så före 6 i morse fick hästarna frukost.
Var nog tidigt åt Dusty de för hon la sig hön och sov en vända.
På rasten idag gick jag och Apotin ut en vända och stanna till vid ån och
skogshagen och rensa undan lite kvist.
Bra att ta lite pö om pö, blir så snyggt oxå.
Jobbar med Linnea ikväll.
Skönt de så vi kan ha lite rolä oxå mellan jobben,
går mycke lättare att jobba då.
Blir nog te att åka och köpa nya blommor på ica senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0