Aortastenos undersökning

Ja då har de gått några dagar sen jag skrev igen!
Tiden tycks inte räcka till nu för tiden.
Jag svara ju på en annons ang bullmastiff tik sökte hane för parning.
Allt lät så bra och vi var överrens om att vi skulle ha en varsin valp efter dessa som vi tycker
är så fantastiska föräldrar djur.
Men Apotin hade inte någon hjärt undersökning och de bör man ha innan man parar.
Så de blev ett väldigt ringande hit och dit för att få tag på en veterinär som var godkänd att göra denna undersökning. Ringde även runt till massa uppfödare för att få en inblick i allt runt omkring.
Avgifter och allt vad de innebär.
Fick många bud på vägen!
Men de flesta tyckte ändå att om jag skulle ha en valp var de rimligt att inte ta ut någon språng avgift,
dock fanns de visa som tyckte de skulle betalas ändå då min hund stod för en tjänst.
Alla var väldigt noga med att vi skulle skriva ett kontrakt så allt fanns på papper.
Å detta är ju faktiskt kul att fixa ;)
vad även de flesta,
inkl SKK sa var att han hunds ägaren alltid ställer kraven och tik ägaren accepterar eller letar annan hane!
Men eftersom vi var överrens om varsin valp var allt lugnt ändå tyckte jag.
Men tydligen var vi inte alls överrens, tik ägaren i sin tur hade andra planer!
EKONOMI stavas de nog som de verka.
Helt plötsligt blev allt bara pengar, jag i min tur tycker inte alls de skulle vara farligt att få betala reg avgift på min valp om jag fick en efter Apotin.
Måste ju ha i tanke att dessa varelser kostar upp till 18000 kr nu så vad är egentligen en skit summa på en par tusen kr om man får en valp efter sitt eget djur?
Ja oens blev vi och jag sa till Tomas att de kommer fler tillfällen!
Så detta hoppa jag över.
Vore ju bra att hitta en tik med a elle b höft då min tanke är att ha en valp!
Men jag hade ju boka tid för hjärt undersökning på Apotin.
Var bara aortastenos som skulle kollas men de blev hela hjärtat och allt såg väldigt bra ut ;)
Så nu är Apotin fullt frisk och redo om de skulle dyka upp en tik i framtiden..
De känns väldigt skönt tycker jag!
Övrigt på farmen då???
Jo VIDE väger 4.5 kg nu, han är en riktig knä katt nu och busar mest hela tiden.
Han håller på att utbilda sig till rivnings arbetare mot mattes vilja!
Han har kommi på att man kan riva tapeter ;( knuffa ner blomkrukor mm.
Så lite skönt kommer de bli när han får börja vara ute sen.
Sissis öga verkar läka ganska så bra.
De har sluta rinna och hinnan ser bättre å bättre ut.
Fjant blir jag snart tokig på!
Han rymmer och rymmer igen.
Nu lyckas han gå ut utan att förstöra hagen oxå.
Så i natt har han sovit med de stora hästarna.
Nickan är klen igen, får medicin.
Har börja ge dom hösilage nu och har gett en vecka nu.
Får se om de är hön de berott på eller inte.
Dom ska ju äta hö en vecka till innan dom är avvand helt med de.
Men hon har blivit bättre senaste veckan när hön minskat mer och mer.
Annars är de nog mest lugnt med övriga djur här.
Ingen borta och de andra sköter sig galant.
Idag är de nog städ åt kaniner som gäller!
Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, ja nå blir de bra... lycka till å hitta en tik...

2009-01-29 @ 13:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0