Snabb uppdatering

Ja dax att printa ihop en rad igen då.
De har varit mycke de senaste dagarna.
Massa hästar som blivit verkade och ompysslade ordentlig.
Brukar passa på att dona upp dom riktigt ordentligt vid dessa
tillfällen så dom förknippar verkning med mys och pys oxå
och inte bara lyfta på fötter och ha tråkigt.
Dillba & Jenka har fått sina svansar klippta oxå.
I dag var de Örlys tur.
Han sköter sig bättre och bättre!!
Var väl bara en fram fot som skulle testas på idag.
Pröva stå på bakbenen och de kunde han även idag lillen..
När han var klar i stallet blänkte pälsen så vackert..
Men han var så "trött" när han kom ut i hagen så han bara
måsta lägga sig och sova i värsta dynghögen :-(
sen såg han ut som vanligt igen :-))
Även Dillba hade tur idag och blev uppdonad riktigt.
Hon stod blixt stilla och bara njöt,
näst intill somna då fötterna blev fixad.
Å inte hade hon något emot att bli borstad länge och väl heller.

På fredag kommer veterinären hem och skall fixa med diverse saker.
Skönt att få vaccinationer mm gjort,
dock är de 8 st detta år så jag hade lyckas
pricka in de ganska så bra.
Bara Fjant och Turbo som klarar sig detta år.
Börjar med grund vaccination på Örly och Flinga nu,
så får Dillba och Jenka en varsin denna gång.
Sen återbesök om ca 1 månad och då får fölen igen
och 2 andra den gången.
Sen återbesöket om ca 7 månader får fölen sin sista och
de 2 som är kvar får sin då oxå hade jag tänkt mig.
Bra att dela upp så de slipper bli sådan väldig klumpsumma på en gång.
Sen är dom klara för 3 år framåt.
Skulle alldeles se till att de andra 2 oxå blir samtidigt.
Kostar ju en hel del med veterinär resor så lika bra att de är
lite att göra när dom väl kommer.


Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Tja! kul o läsa nytt...Är det gun som kommer ?Hade behövt träffa henne jag med..Nu får du anmäla till Insjön du oxå nu då..Jag har anmält Pelle o Zdeno..Få Dilba i form så hänger du på vetja..Kolla på dalarnas ponny...Länken har du på mina länkar..

Hörs1

Kram från kusin vitamin

2009-01-13 @ 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0