Börjar äntligen se en ände

 Som rubriken lyder så börjar jag se en ände på detta jobbande nu..
Idag är de äntligen sista kvällen på min jobb vecka.
Ska bli så skönt!!
Har ju jobba 6 dagar på släng nu och före
 var jag ledig en och hade jobba 4 före de.
Lite väl mycke med tanke på att jag jobbar 85 %.

Jippi jippi kan jag oxå säga,
 om inte de kommer något i mellan innan sommaren
så kommer jag att få hjälp att sysselsätta små hästarna och
förhoppningsvis få någon motionerad och inkörd då.
De är hur skönt som hellst att veta att man får hjälp tycker jag.
Bara att någon har tid att bara pyssla om,
borsta och ut och gå med några uppskattar jag väldigt!!
Bara umgås och pussa på de små mularna..
För vist är de så att då man har en på gången och donar med
så får jag dåligt samvete för att inte alla får stå och mysa.
För inte blir de så att jag ställer in alla och engagerar mig åt
en speciell längre tid.
De blir mest att alla sköts/borstars lös i hagen,
alla trängs och vill ha uppmärksamhet.
Blir nästan så att först till matte får mysa mest.

De är ju när någon motioneras eller som dom ska verkas som
dom får egen "matte" tid liksom.
Å oftast blir de så att de är Fjant, Turbo elle Örly som får följa med
 ut och röra sig mest.
Lilla Flinga har oxå blivit duktig på att lämna flocken och följer mer
 än gärna ut och går nu.
Skulle ju vara jätte kul om de fanns någon liten duktig ryttare
som ville rida någon åxå..
Men svårt att hitta till mina små ju...

Nickan då??
Ja vad säger man, ena dagen symptom fri, andra dagen stel från knä å ner.
Åndå fullt rörlig och styr och ställer, traskar runt och har sig.
 Fortfarande ingen puls eller värme.
Nu senaste tiden har de bara varit på de högra frambenet.
Men när hon får styltor blir hon såååå försiktig.
Blir 3.e verkningen på henne snart.
Kanske skulle vara värt att pröva sko med sula?
Börjar även fundera på sulinflammation, samma symptom som fång.
Eller hovböld i samband med fång?
Hur kan de vara så upp och ner??
En av gångerna jag ringde hem veterinären då jag misstänkte fång
var de ju armbågen som spöka enligt den veterinären.
Box vila med promenader och stretchning blev vi ordinerad då
och de blev bättre.
Hon är ju även bättre nu efter promenader så de så frustrerande!!
Ja fy vad man funderar...

Vide då??
Livet leker för lill killen.
Idag jaga han upp Nisse i ett träd, första gången jag såg han klättra faktiskt.
Ute hela dagarna och busar och har kul.
Ja nog närmar han sig en meter när han står på bakbena och
kollar och försöker ta fåglar..
Har inte sett han lyckas fånga annat än små kryp ännu.
Men han är helt galen så snart blir de väl veterinär besök med han.
Han går upp på skullen via trappan.
Men sen när han ska ner så flyger han från andra våningen!!
Å hur lyckas man lära om en katt att gå ut för trappan då????
Han har även kommit på att man kan åka rutchkana om man hoppar
upp på bilen och åker på framrutan..

Nog för idag!!
3 dagar ledigt snart!!

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Tack för tröstekramarna , dom behövdes !

Har inte fått tag på Lasse än...

Än du då ? Gick bloggandet över ?? = o)

Kram från mig...

2009-04-02 @ 08:50:02
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Jennie

Ja du verkar vara den ända som läser / skriver här så jag får väl sända dig uppdatering vi sms Linda :-)

2009-04-04 @ 00:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0