Vilken bloggerska ja blitt denna vecka då

I morse när jag och Apotin var ute och gick hörde vi massa bjällror på håll.
Jag kalla in och kopplade honom.
Tur var väl de.
För ljudet kom närmare och närmare..
Å rätt som de var dök de upp inte mindre än 7 ekipage med fornbönder.
Jätte mysigt såg de ut att vara i morgon solen.
De var full lastede trillor.
Mycke hö åt hästarna och saker till bönderna.
De såg ut som de flesta var av Brorssons hästar,
men även Martin och hans häst var nog med.
Alla vagnar var utrustade med skyltar där de stod
"Fornbönder på väg"
Maffigt värre!!

Pratade även med Maj i morse,
hon hade turen med sig och skulle få följa med Lasse och Elisbet
 och starta sin resa på fredag.
De är nog en helt underbar upplevelse att åka en sån tur tror jag.
Alla ekipage ska till en marknad,
om de är i järvsö eller där i kring tror jag nog.

Nickan hade lite bekymmer i morse igen,
de har frysit på och är lite halt nu och de ser man på engång den
 där rakbenta försiktigare stilen.
Men hon har fortfarande ingen puls, ingen värme i hoven.
Hon rör sig mycke hela dagarna och följer med flocken mest hela tiden.
Igår var de plumsa runt och leka i djupsnö som gällde halva dagen.
Då trava hon och sparka bakut och trivas bra.
Hon är även med och sätter alla på plats vid fodringarna igen.
Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0