Å nej! Första snön har redan kommit..




Som tur var smälte den bort ganska så snart!
Vitara:n såg lite kall ut när den var vit klädd med snö.

Idag har jag mucka åt kaninerna igen.
Så nu slipper jag de på ett tag.

Annars då?
Vad har hänt på gården?

Ja Örly kastrerades ju för ett tag sen, jag begärde ju penicillin direkt denna gång.
Å han klarade sig utan infektion och feber!
Skönt.
Att de inte är obligatoriskt att ge de direkt för alla veterinärer.
Jag förstår ju om dom inte vill få resistenta bakterier,
men samtidigt en häst som aldrig behövt penicillin någon gång tidigare ska väl kunna få.
Men men, tur jag var bestämd nu!
Är ju mycke extra med promenader och koll då dom är ny skuren ändå,
onödigt lidande blir de ju för hästen med då de blir infektion.
Nu är de bara en liten skorpa kvar på en sida.

Sissi och Tepee har fått ut en bal i hagen nu, så dom är nöjda.
Dessvärre väntar dom på hovis sen flera veckor tillbaka.
Han ringde förra måndagen och sa han skulle komma i helgen, vi vänta och vänta fredag, lördag å söndag.
Men ingen kom!
Men hovis sa ju aldrig vilken helg han skulle komma heller så, men jag antog de var helgen som var. Bara vänta vidare då.

Lill driften, de så kallade sol skyddet sen Turbo var liten är flyttad och upp donad nu,
den får fungera som "saltstens" stuga nu.
Dumt att göra sig av med den då dom trivs så bra inne i den.
Dock inte en godkänd drift men vad gör de när de trivs så bra?
Dom står ju hellre 3 i den lilla än i sin riktiga drift!
Måste ha med tak höjden att göra, de är min erfarenhet sen tidigare oxå.
Ju lägre tak desto bättre har dom trivts!
Kanske nå för dom som bestämmer mått att forska i?

Är åter igen sugen på en sån där kvälls kurs som länsstyrelsen ordnar,
denna kurs handla om hästens naturliga beteenden om jag inte minns fel.
Allt nytt på marknaden kan ju vara bra att ta till sig.

Delsbo närmar sig oxå, ska bli kul.
Men måste ju klura på en lösning till transporten!!
Tror inte jag törs åka med lägsta och högsta i rangen lös...

Kommentarer
Postat av: Marie

Va snygg han är Ture :)

2009-10-07 @ 21:23:53
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja en riktig skönhet =) glad tomas envisa sig och skulle ha han kvar, även om de var svårt att släppa mango :( men mango kom till en underbar familj så allt löste sig på bästa vis =)

2009-10-07 @ 23:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0