14000 steg

Ja då har jag för första gången i mitt liv gått med en stegräknare då.
Men tyvärr glömde jag sätta på mig den direkt i morse :(
gick med Örly och mata hästarna innan jag kom ihåg den.
Men de blev drygt 14000 steg innan den åkte av nyss!
Men om man var för seg och sussa på i lågt tempo kände den tydligen inte av som den skulle.
Hände nästan inget när jag gick runt och mucka.
Sen kratta jag ju och tog reda på skit vid driften oxå och de hände inte mycke då heller.
Så man ska nog gå riktigt och inte lulla runt.

Tömde flockens drift helt idag och fyllde upp med spån,
så nu börjar allvaret med att tung mucka igen då.
Är ju liksom 7 st som gör sina behov i den driften!
Flocken har gått på bete idag och bara fått hö på kvällen.
Turbo rymde så de var bara fixa ström på den hagen oxå.
Sissi o Tepee har beta i sin lilla folla längs med järnvägen,
dom verkar inte alls trivas i den,
undrar varför?

Anmälningarna till delsbo är skickad och betald.
Ringde anordnaren och hörde om de fanns plats kvar än innan jag skicka, å de fanns de.
Så nu är de spikat!
Bara hoppas damerna inte ser ut som hårtussar då, för dom börjar ju redan sätta päls!
Problemet blir väl att få dom ren när jag ska iväg.
Hoppas på fint höst väder så kan dom bada i varmvatten ute,
annars får de väl bli torr schampo eller lortgrisar då =)

Höhäckarna har fungerat bra hittills,
nu ikväll stod dom 6 vid en och Dusty stod ensam vid en.
Trodde inte Jenka skulle få äta som hon behöver för hon e ju så grymt ranglåg,
igår stod hon mitt emellan och kolla innan hon våga sig fram och äta,
men idag gick de bättre!
Turbo och Flinga törs hon ju jaga iväg om ingen annan häst är nära,
men de är nog de enda de.
Hon håller sig gärna för sig själv Jenka, går undan för minsta lilla.
Lite problem de där när hon vill in på driften,
tittar någon på henne så stannar hon ute.
Alltid hon som får hålla vakt medan de andra gottar sig under tak.
Hon passar på att vara där när de andra är ute,
å när båda drifterna är öppen brukar hon ofta stå i en del själv,
max en par till,
sen går hon ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0