Fantastiskt väder

I morse när jag vakna var de så fint väder, man är inte bortskämd med de denna sommar!
Så skönt att vara ute och poa på då.
Nu har jag hämta spån så jag bör klara mig hela vintern.
De är ju bara flocken som inte fått börja använda spån ännu.
Tänkte försöka vänta in i de längsta, behöver ju ingen torr liggplats ännu enligt lagen.
Å bekväm som jag är så är de skönt att inte mucka efter 7 till.
Tanken är nu som så att hästarna får gå som dom gör nu, tills de är dax att öppna en hösilars bal, då är förhoppningen den att Nickan ska sakta men säkert vänjas in på de oxå, för att sedan få vara med flocken på heltid då hon vant sig vid fodret.
Lill flocken äter ju hö både morgon och kväll nu, de stora får oxå hö på kvällen.
Ska försöka banta ner dom lite innan de blir vinter och fri tillgång för deras del.
Båda 2 är kraftigt överviktig och de är ju inte bra med tanke på deras ålder.
Men inte så lätt att banta dom heller, de är ju fortfarande bete i deras hage.
Grus har jag oxå fixat till vintern.
Skönt att ha så mycke som möjligt klart innan snön kommer.
I lördags var jag på jobbe 13 timmar igen.
När jag kom hem hade Eila och Maj varit hit, jag hade fått en flaska ouzo och ett troll av brudarna =) varför vet jag inte! Men dom är för go dom där 2 =)
å dom hade lyckats hitta ett troll som jag inte hade innan!
Idag kom Lena och Åsa förbi, så roligt att träffa Åsa, inte ofta de händer nu för tiden.
Men hon e sig lik, djurtokig som jag!!
Anmälningen till delsbo är nu klar, bara skicka in och betala.
Grimmor är beställda, bara hoppas de passar förstås.
De blir Dillba och Jenka som får följa, ska bara försöka komma på en bra lösning för transporten nu. Har några idéer på g så jag får bygga vidare på någon av dom.
Igår vart de of road åkning igen, hur kul är de att komma till en vändplan när man ser massa hus och en väg 100 m ifrån där man är?!
Gick och kolla vägen över hygge, hade nog kunna åkt över de men kände att jag måste vara lite rädd om bilen, pröva gräsvägen iställe, den gjorde skäl för namnet, gräs upp till Huven =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0