Foderhäckar

 
Blocket är ju kanon de!
I fredags hitta jag dessa foderhäckar där, å som tur var fanns dom i edsbyn oxå.
200 kr st!!
Har ju kolla länge om jag skulle hitta nå,
har funnits i Hofors för 400 kr st men jag har tyckt de varit för långt att åka.
Så ibland kan de vara bra att vänta lite till bättre tillfälle dyker upp!
Hoppas nu att flocken håller sams och att de blir mindre foder spill med dessa.
Funderar faktiskt på om jag skulle köpt någon till.
De fanns ju nån kvar.

Grimmorna jag beställde verkar Dillba och Jenka kunna ha som tur är.
Måste skicka in anmälningarna snarast nu så de inte blir fullt.
Värsta är väl att utställningen är samtidigt när pappa fyller 60!
Men de löser sig nog säkert ändå på nå vis,
60 års kalas brukar ju hålla på fram på små timmarna så jag hinner väl dit ändå kanske.

Vi har ju varit och kolla på en gård oxå,
450 kvadrat ladugård,
verkstad,
2 car portar till bil,
4 till traktor och vagnar,
Vedbod,
lador och ett kanon mysigt hus,
mm,
över 10 ha åker och drygt 12 skog.
Sammanlagt 23 ha allt som allt.
De är bara några miljoner som fattas =)
annars hade de blivit affär direkt!
Sista huset på vägen var de med, värsta dröm ställe =)
där hade jag säkert kunna bli bonde på heltid med.
De låg så perfekt!!
Jag har ju aldrig bott utanför Ovanåker.s kommun så de skulle ju varit kul att fått flytta härifrån =) Men men, de kan hända de dyker upp fler drömställen framöver och lite närmare civilisationen,
då kan de hända man törs satsa på ett annat vis trots miljon belopp!

Nä men nu ska jag göra ett ryck igen,
och grämja mig lite att vi "missa" dröm gården...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0