Apotins utställnings karriär, minnen från resorna...

Ja skåpet talar nog en hel del om vilka resor vi varit med om, vissa minns jag mer än andra. Hur började de då?? Jo i söderhamn dagen då Apotin fyllde 4 månader, klart jag blev Taggad när han "vann" och kom 2.a i grupp, och avslutades med svensk utställnings champion dagen då Apotin fyllde 3 år! På hemma plan dessutom =) De var ju inte hans grejj de där att springa runt, ofta i värmen, den dag du blir champion ska du slippa lova jag, å de höll jag naturligtvis även om utlandet locka med mer Titalar... Stora sthlm är en resa värd att nämna, oplogad väg ända långt söder om uppsala, där fick han sin andra och sista 2.a i kvalité. Enda som var pigg efter den resan var Apotin som sovit i 70 mil, själv var jag helt slut! Sundsvall ska väl nämnas oxå, Apotin tyckte inte alls om nordichallen så där valde jag att inte ställa trots att vi var på plats och anmäld, jag fick vackert stå utanför ringen och kolla på :( sen när vi skulle hem hade bilen gått sönder, Tändningslåset hade gått i baklås! Österbybruk och första cert:et var oxå speciellt, vilken fantastisk miljö! Å championatet på hemma plan glöms nog aldrig. 88:an blue i falun efter avesta satt fint. Att besöka specialen i norberg minns oxå. 2 utställningar åkte vi tyvärr hem utan att ta med rosetter, men följande rosetter finns i samlingen. 15 st 1.a priser. 2 st 2.a. 2 HP. 6 BIR!!! BIS 3.a. BIG 2.a. 3 st CERT!! CACIB, CAC, Reserv CACIB. 1 st Lovande. Å så CHAMPIONATET då så klart!!! En väldig bedrift av oss tycker jag nu i efterhand. Apotin var ju trots allt inte "den valp som var ämnad" till utställning å jag den matte som inte skulle ställa, men den enda i kullen som fick championatet =) en liten fula ankungen historia där faktiskt... Lite andra heders priser har de oxå blivit, någon kl, ljusstake, minnesblock att hänga på väggen mm. Kan man vara annat än mallig och stolt över denna korta karriär??! Nä =) överlycklig att jag fått upplevt den med Apotin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0