Brustet hjärta...

Igår när jag var ut och gick med Apotin tog vi en härlig promenad i en snö fri skog!
När vi sedan vände hem och nästan kommit till huset bara ramla Apotin ihop!
Han börja snurra med skallen i cirklar, ögonen snurra och han sluta andas.
Jag var helt säker att nu dör han...
Men så kom han igång igen.
PANIK!!
Ingen telefon med mig, Apotin kunde inte vare sig resa sig eller röra sig.
Jag lyfte upp han men benen bar honom inte...
Jag släpa han ut i diket så jag kunde sätta fast han i ett träd.
Sprang allt jag kunde hem, ramla ut för slänten och skynda vidare, kom hem, hittar först inte nyckeln!
Sen in, slet tag i tel och ringde tomas, in i bilen och iväg till Apotin.

Bara hoppas han inte dött när han var själv!
Nej då han levde men var illa däran.
Ringde veterinären, fick olika förslag på vad som kunde ha hänt.
Avvakt en timme.
Efter 30 min ringde jag falun, lät som ep anfall tyckte dom, avvakta en timme till.
Under tiden var Apotin orolig, försökte gå men bara ramla ihop, flåsa och mådde dåligt.
Nej nu fick de vara nog!
Ringde falun igen, sa att jag ville in för jag trodde inte de var ep anfall.

Väl i falun undersökte vet honom och sa att allt tydde på hjärtat, han hade bara puls bak ibland och hjärtat rusa ibland, slog normalt ibland och slog inte alls ibland.
Vidare till ul, där såg dom att något på hjärtat brustit och att blodet rann ut i hjärtsäcken, avlivning eller tömning var alternativet!
Töm sa jag!
Så 2 stora kanyler rätt in i hjärta i vaket tillstånd blev de, sen kunde han stå på direkten som tur var..
Han får nu medicin fram till tisdag då de blir ul igen för att se om de fortfarande blöder eller om de stannat upp. Tyvärr ser de inte alls bra ut enligt prognosen, men de fanns en chans så jag måste ta den!
Just nu bara sover han mest, väldigt tagen av gårdagen, men han verkar inte ha ont som tur är!!
Samtidigt som jag vill de ska bli tisdag och fick höra att de blivit bättre så vill jag inte de ska bli tisdag uti fall jag måste ta de hemskaste beslutet i mitt liv...

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Aj tråkig läsning, men hoppas du tar det humanaste beslutet för Apotin om du blir tvungen. Håller tummarna för er../Linda

2010-04-09 @ 10:38:29
Postat av: Jennie

Jo då Linda, Apotin.s hälsa går först! Gör de som måste göras, Men jag litar på veterinären, denne har ju sina lagar och regler att följa vad de gäller behandling eller inte. Han måste ju se ur djurskyddssynpunkt när de gäller behandlingar, inte exprimentera hur som hellst! Denna gång gick de chansa så då gjorde vi de. Så vi får se vad som händer fram till tisdag...

2010-04-09 @ 13:21:36
Postat av: Anna

Usch vilka hemska besked jag läser =( Men bara hålla tummarna fram till tisdag och göra de mysigt med Apotin under tiden. Sänder en massa kärlek till er i mina tankar <3 Krama om killen

2010-04-09 @ 15:32:38
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0