Hopsläpp bild 3

Ja idag jobba jag dag, sen var jag hem och pröva ha ihop hästarna. Till att börja med fick Bianca gå och titta runt i hagen, sen kom hästarna och hälsa. Dusty och Bianca verka finna varandra lite till att börja med. De var aldrig nå problem, de turas om att jaga varandra på ett lekfullt sätt, ut i djupsnön och i spåren, bocka och sparka bakut och mös :) Jenka därimot som är lägst i rang acceptera henne absolut inte! Hon blev riktigt elak och jaga Bianca rejält, högg henne i baken :( Dillba som jag därimot trodde skulle vara sämst visade med tydliga signaler vem som bestämde och bet till i mankammen en gång och sen var de liksom bra från hennes sida, hon var till å med fram och hälsa normalt. Efter en stund börja Bianca att brunsta! Fjant uppvakta ju henne självklart! La huvudet över ryggen och kolla läge, hon ställde upp sig så fint för alla utom Jenka. När de gått en å en halv timme tog Fjant chansen och klev på :-/ Nackdelen med sent kastrerade pojkar de. Jag tog ut Bianca direkt då, dels är de onödigt att Fjant kliver på och sen var hon rätt trött efter allt spring i djupsnön och jag tyckte hon skulle slippa passa sig för Jenka. Ja si då hon hamna på andra sidan tråden igen så var de ju Jenka som stod och verka vara bästis med henne! Bianca är även verkad idag, hon var en dröm att verka, dock ett hålrum i höger bak som rensades och öppnades på lite, den kommer förmodligen vara borta inom några verkningar. Örly fick oxå fötterna fixad, sen fick han gå ut på promenad med ponny putan för första gången :) de gick kanon! Duktig kille :) Får se hur de går att ha ihop dom nästa gång... Om Jenka beter sig så aggresivt igen åker hon ur hagen tror jag så resten får bekanta sig i lugn och ro. Å så hoppas jag att snön minskar snabbt, blir tungt att springa med snö upp till magen. Huvudsak de inte uppstod några skador idag!! Inte ens nå bett skador som tur var, päls är bra som skydd ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0