Nervöst...

Ja i morgon är de tisdag och dax för återbesök... NERVÖST är bara förnamnet! Med tanke på veterinären sa i torsdags så såg de ju inte nå vidare ut med tanke på åldern, men att de fanns behandling att ge, tömma som vi gjorde då kunde dom göra en gång till för att stabilisera läge och ev riskera att göra en op och helt enkelt ta bort hjärtsäcken, men de var väldigt hög risk att söva honom var han noga med att tala om! De förstår jag ju så klart själv :( Narkos innebär alltid en risk, å med ett hjärta som inte är bra är de en enormt stor risk! De fanns ju olika orsaker till att de brustit, men enligt veterinären var de med all sannolikhet canser, 99.9% säker var han eftersom Apotin är gammal, å då fanns inget att göra, Trött på höra hur gammal han är, han blir 8 i sommar, ja vist! Men man måste väl se till allmäntillstånd och kondition på djuret oxå. De tog inte ens ett blodprov på honom ju, hoppas dom kollat på vätskan de sög ur hjärtat och gjort analys på de. Om de nu var canser bruka de vara små oftast så de inte kunde se på ultraljud sa han, för där syntes inget! Om dom nu ser på svaret att de var canser lär man väl omöjligt kunna få veta om de var en eller om de finns mer kvar, de tycker jag låter konstigt! Min förhoppning är att inget mer blod kommit ut i säcken och att Apotin får fortsätta med sin medicin och inget mer behöver göras! Men sån tur kan jag väl bara drömma om. Hur är då tillståndet med Apotin nu då?? Han är uttråkad, pigg och allert, vill ut och gå som han absolut inte fick göra! Han äter, visar ingen smärta, är hur lugn som hellst, fullt rörlig åt alla håll, svår att hålla still. Jag har en hel del frågor till veterinären i morgon, även till damen på ul... De jag lyckats läsa mig till på x antal sidor på internet så finns de fler orsaker än canser att de blir så här, även att vissa raser är mer utsatt för de, å dit hör inte Bullmastiff!! Vissa av dessa hundar hittar de aldrig orsak på heller men dom blir frisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0