Atlas VS Emil

Atlas från älmeskullen...
Eller...
Emil i lönneberga...

De är den stora frågan de :-)
Då förstår ni väl säkert att Atlas har hittat på nå hyss??
Jo då de har han, eller närmare bestämt visa vilken smart hund han är!!
Han har nämligen lärt sig öppna grinden på bron allaredan och han är inte ens 14 v!
Så nu måste matte agera smartare här :-)
Han visar ju inte hur han gör när man ser på, men matte är en grym spion å ser och hör allt :-)

Idag har de åter igen varit lek med Saga & Jolin, sen stanna mamma här de där minutrarna tills Tomas kom hem.
Tack Tack!

Vad hände igår då tro....
Ja en sak hände ju iallafall, 8 små hästar på rymmen utan grimma gjorde inte matte glad :-(
Fjant, Örly & Turbo sprang tillbaka till hagen nästan direkt.
Duktiga pojkar...
Men si tjejerna hade ju skit kul på rymmen, Dock fick jag tag på Bianca fort för hon gick till Lena.
Dusty & Jenka fick jag tag på på åkern hos Susanne och de gick bra att fånga dom och ta hem dom.
Även Dillba och Flinga var där på åkern men dom är inte lika lättlurade dom...
Jag tröttna av att jaga dom och tänkte ät er mätta så gör vi ett nytt försök...
Jag gick in till Atlas som jag stängt in som tur var, gick ut efter en stund och försökte igen.
Släppte flocken i en annan hage så de skulle vilja med dom men inte då...
Locka med hink med mat i gick inte heller..
Jag gick in och ut flera gånger och efter drygt en timme tog jag hö säckarna å då kom dom åtminstone till gården igen. Då passa jag på att stänga in dom i en fålla där, som Flinga sprang rakt igenom efter en stund.
Đå först när dom kom ifrån varandra gick de fånga dom!
Så de tog ca 1.5 timmar att leka vilda western, kanske ska investera i en lasso? ;-)

v Sen jobba jag till kvart i tio, när jag kom hem åkte Tomas iväg med transportn eftersom jag fått tag på hö.
Så idag efter jobbet kvart i tie åkte jag och hämta hem transporten full med hö.
54 balar gick de in, samt att jag tog 7 i bilen.
Allt är uppkastat på skullen nu som tur är!!
Nu blir de god natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0