Första dagen vid vatten...

Idag kom mamma och hundarna upp och vi packa in oss i golfen och åkte mot homna strömmen.
Atlas fick bara bada tassarna, så fick han sig en dusch av tjejerna när dom kom upp!
Var inget bra valp bad vi besökte då de blir djupt efter bara någon meter.
Nä han ska få premiärbada på hawaii :-)
Hundratalet meter sandstrand, långgrunt och stilla vatten passar bättre!

Idag har det varit kanon varmt!!!
Detta gör då iallafall mig slö och jag tycker även Atlas varit lojj av värmen.
Hästarna betar på morgon och framåt kvällen, mitt på dagen gör dom heller inte mycke.
De kommer få hö 2 kvällar till nu och sen får de klara sig på bet så lánge de finns de.
De är väl tänkt att även de små ska få gå på bete dygnet runt så jag slipper mata dom och får lite
semester jag med ;-)
Ska ta och gödsla på hagen de gick i första veckorna så den tar igen sig.
Jag har ju 3 betes hagar till de små samt hagen vid ån som jag växlar mellan.
Släpper dom där på morgon och hämtar hem dom till kvällen.
Nästa hage de kommer att gå i kommer de alltså få gå i dygnet runt.

Jag har ju jobba oxå ikvall... VARMT!!
Tur nog bara en kort kväll, 15.45-21.45. Tänk vad jobbigt med en långtur en sån här dag!

Skulle jag passa som Bollnäsbo???
Har hitta ett kanon ställe där nu, ligger dock inte lika bra som såsarv men bra.
Lagom med mark, fin ladugård, men total renovering av huset måste göras!
Faktiskt allt utom taket behöver fixas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0