Fredag 12 mars

Ja vi har snart kommit in i halva mars! Just nu är de ljuva dagar med sol och takdropp och något kallare nätter. Tur de är lite minus på nätterna så fodret håller sig och inte börjar surna. I morse steg jag upp tidigt, ut och fixa hästarna, de var lite att mucka som tur var. Sen vakna även Apotin i bra tid så vi skulle ut och gå, dock hade Vide planer på att följa med å då går allt i snigelfart :) Vide ska ju kolla båda sidor om vägen å rulla och prata hela tiden så de går sakta med säkert. Möter vi bilar så får jag ändra bära honom eller så hoppar han så fint ner i diket och in i skogen. Jag har även dammsuge och torka golve, håller på att tvättar lite nu. Ska försöka ta oss till bollnäs idag, nästan allt är slut här hemma... Blir väl dollar och snål handla lite =) tvål, skur meddel och kattströ brukar de bli där, samt massa götta å chips mm. Tror jag ska skriva mig de lista så jag får med de som behövs! När jag kommer till stor stan brukar jag glömma de mesta :( så fort jag närmar mig bollnäs vill jag bara hem! Därför blir de så att man tar de man kommer ihåg i affären och resten har jag inte tid att fundera på för jag vill bara ut och hem :) kan inte förstå alla som ska klämma och känna på varenda sak i en affär! Ta de ni ska ha och lämna plats åt dom som ska handla fungerar bra för mig =) Å ja, de finns ju bra saker med bollnäs oxå ju... Mat :) snabb mat finns de ju massa gott jämfört med byn, max, kina, galna kon å thai mat för avhämtning :) men de är svårt att bestämma sig ju :-/ max måste de ha varit ett år sen jag åt på, galna kon var nog i augusti strax före båtresan, kina var nog avhämtning med Lena å Janne i våras eller nå. Thai mat åt jag i november. Så nu har jag nåhanna å fundera över =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0