Frisk igen...

Ja i onsdags var de dax att jobba igen efter magsjukan. De var fler personal och fler pensionerer sjuk igen. Jag mådde inge vidare alls och de var svårt att hålla tillbaka spyn när man hörde pruttande på toa vill jag lova! Inte så kul att dona efter en magsjuk när man nyss själv varit sjuk! Har ju inte berättat om kursen med länsstyrelse och hästlyftet heller, hur som hellst var de Margareta Rundgren från slu som föreläste, blev väl inte så mycke nya lärdomar med en bekräftelse på att jag uppfyller hästens behov ganska bra med tanke på sällskap, foder osv! Skönt!! Igår morse när jag klev upp var inte Dusty vidare pigg, låg och snurra och ville inte äta. Tog och gav hon en mix kur och tog en promenad, de gick bra och hon var pigg. Då vi kom hem igen åt de andra ännu så hon fick en skönhetsbehandling på stallgången så länge. Tror nog jag hitta henne i ett tidigt stadie så de hade inte gått så långt som tur var. Även Flinga fick sig en hel genomgång igår kväll, släppte säkert en halv säck med päls i stallet trots att hon var borstad ute bara någon timme tidigare. Dusty och Flinga har fått fötterna fixad oxå. Bara Örly och Sissi kvar nu. Anmälningarna till väddö är skickad och betalda, så nu har jag ett litet mål att arbeta mot :) Var till Carola och fynda massor igår! Köpte upp nästan allt kusmedel inför sommaren, vad sägs om en flaska nylanders för 10 kr som hade kostat 119 kr! Tror de blev 7 st av just den, sen blev de flera av andra. Bara nödvändiga saker blev de. Pröva oxå köpa EM och melass som jag nu satt på jäsning, de ska ju vara mirakel medel mot precis allt, exem, fång, kolik, päls, leder, tvätta sår, till människor, hundar, att skura med, till bilen, till trädgården mm, ja listan kan göras hur lång som hellst ang em! Bara hoppas de fungerar. Idag har förmiddagen tillbringats i stalle, hö ska packas så vetten får plats där till veckan. Har packa för 2 veckor nu till hästar och kaninerna, tur att de snart är bettime så de blir ett slut på detta foder... Nu blire en kaffe tår... På återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0