Strålande vackert väder.

Å äntligen sol och takdropp :) Men måste erkänna jag tillbringat mesta delen av dagen inne med vagnen :) nej då, eller jo, inne har jag varit mer än vanligt. Har varit så extrem slö idag :( Bra gjort de nödvändigaste ute, packa foder, vattna, mucka, gått med Apotin, å borsta hela lill flocken har jag ju oxå gjort! Flinga löser mest hittills, följt av Jenka. De andra tappar bara några strån åt gången, så årets allergi test är avklarat och nej, jag är inte allergisk mot häst! De kom ju lite snö sen små drifterna skottades så idag har de börja tina så jag har fått slagit bort överhänget 2 gånger. Hos de stora glider de ju rätt ut ur hagen så där får de sköta sig själv. Men hos de små kommer de ju vid ingången så de läre tas bort så ingen får de på sig. Annars har jag Pysslat lite med vagnen faktiskt, funderat och klurat lite. I morgon åker den nog ut och jag tror jag ska pröva den på Fjant bara för att se hur de blir, tror nog de går bra trots allt att köra med vanliga selen ändå. Så kanske blir de premiär åk oxå :) Tanken är ju att vänja Fjant med nya selen först så inte de blir nå tok med bakselen eller nåt. Inte för att jag tror han bryr sig men ändå, säkerheten kommer först! Nä om man skulle göra kväller, jobbar ju dag i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0