Vist har storleken betydelse ;)

Vide går så fint på skaren så, värre när Apotin ska ta samma väg :) Ikväll blire kurs med länsstyrelsen och hästlyftet igen, tror nog inte den är så lärorik utan mer som en uppdatering bara. Huvudsak hästen står i fokus! Förra kursen var intressant och jag fick en bekräftelse på mina teorier. Se om de blir nytt denna gång eller inte om man får ett intyg att man gått eller inte, de har varit på tal om de ska bli de eller ej. Vore ju bra om man fick sig ett litet kurs intyg inför framtiden kanske? Jobbet då... Ja där är jag ju nästan jämt, just nu är de magsjuka som härjar där :( skit tråkigt, vill INTE bli smittad!! Gården då... Ja i år hände de igen, de som man inte vill ska hända... Stopp att köpa foder från Erik nu, vist förstår jag att man måste se till sina egna djur först och främst men med så kort varsel är inte kul alltså... Stå med foder kvar för en dag är inge dröm läge :( men tur nog var de ju bara Hösilage åt de små de rör sig om denna gång, sist var de ju hö och då åt dom bara hö. Nu har dom ju fått blandat foder från Erik och Lasse så helt utan blev dom ju inte denna gång, men tvära foderbyten för ju med sig sina risker så de var skönt att de fortfarande finns kvar av en sort då. Nu får även de små äta av ljusdals fodret en vecka så ska jag se hur mycke mer de går så får jag väl beställa någon bal till från ljusdal då, är ju de bästa om alla kan äta av samma nu med tanke på att de går mot varmare tider och jag inte kan ha en bal öppen åt de små 2-3 veckor då, sen blire ju bättre med plats om de bara är en bal på stallgången oxå =) Igår gick vi på en riktig lång promenad med Apotin, gissa om en som e nöjd idag! De var faktiskt ett riktigt träningspass för killarna :) Tomas fick stanna och ta igen sig, Apotin åt snö och spydde tyvärr upp maten :( Så nästa gång jag ska ägna mig åt bergsklättring måste jag nog ta de lite lugnare med gubbarna =) Men Apotin trava på så fint på väg hem så de blev inte en för lång tur iaf!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0