Lill tjuven...



Idag passa jag på att sova ända till 9.30!
Eller ja, jag hade ju varit vaken 6-7 och somna om, skönt!

Gick ut och mata hästarna medan Atlas sov.
Han sov så skönt när jag kom in igen, bra han får vara själv någon minut.
Sen fick Atlas följa med ut och "arbeta" i stallet för första gången.
Å hö var ju rätt intressant, prassla härligt under fötterna och smakar skapligt bra =)
Men de fanns något som var ännu roligare där ute!
Borste full med päls, å eftersom matte sa nej så kom Atlas på en lysande idé, SNO DEN OCH SPRING!!
Matte hack i häl efter...
Å då jag ställt upp dörren så blev de raka vägen, via de 4 trappstegen och in i sängen =)
blev förvånad att han tog trappan så elegant i full galopp med den tunga i munnen då han i vanliga fall INTE får gå i den själv!

Vi har även gått och hämta posten idag, bar han lite mindre på vägen dit och sen gick han så fint i kopplet hela vägen hem.
Jag har ju jobbat oxå ikväll, Atlas fick följa med på jobbet, första gången han åkte bil sen resan hem.
Vilket grin, stackarn kanske trodde han skulle flytta igen :(
Hur som hellst fick han följa med in på jobb lokalen en sväng och hälsa på.
En si så där 20 tanter i olika åldrar fick han träffa :) han charma nog många!!

Sen kom husse och hämta upp han.
Lämpligt när jag börjar kvart i 4 och husse slutar 12 minuter i 4.
Han får följa med fler gånger för chefen missa honom med någon minut och hon vill gärna se han oxå.
Så idag blev de lite miljö träning, gick bra att gå med han utanför jobbet oxå.
Resan hem med husse hade gått bättre, han blev tyst ganska snart.
Idag har inte små hästarna fått beta något, tänkte jag ska ta dom till hagen vid ån iaf på torsdag om jag kan.
Sen funderer jag på om vi ska fixa någon form av staket runt gården, inte för att stänga in mina djur utan för att stänga ut andras och vilda djur!!
Vi har ju en björn mamma med unge och 2 ensamma björnar som stryker här nu.
Så jag ska fundera och se vad de blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0