Örlys skönhetsdag

Idag var de Örlys tur att få ensam dag med matte.
Han blev putsad från topp till tå, de varar i och för sig bara några minuter när dom återgår till flocken...
Han har fått fötterna fixad och svansen klippt!
Blev så fin så.
Vi har även tränat massa skritt, svänga och stå fint inför utställningen.
Allt går så bra hemma, blir nog värre på nytt ställe med massa nya hästar.
Men men, han är ju lika fin ändå i mina ögon!
Inte bara jag som efterlyser startlistorna till väddö, dom trodde dom skulle komma i webstamboken den 4.e, än finns inget!
Dock ligger de 2 nästkommande utställningarna redan där och har legat ett tag redan...
Typiskt att de inte kommer, sist fick jag ju inte ens ett program innan :(
Men de lutar mer å mer åt att vi blir hemma.
Men jag tränar på och väntar på startlistorna innan jag bestämmer mig helt, skulle de vara så att mina går tätt så kan de hända jag åker ändå.
 
Vad det gäller Atlas så har jag kollat årets utställningar, tyvärr kan jag inte ställa på skk i år.
De är ju 6 månaders gräns :( Då han äntligen fyllt 6 månader återstår sundsvall, å då är de 9 månader på den!
Stora sthlm får jag ställa men anser inte att de är läge.
Men hundklubben har i hudik i oktober så vi riktar in oss på premiär där :) de brukar vara lagom träning men bara en par 100 hundar.
Så de blir nog bra trots allt med lite träning innan vi ska möta de stora grabbarna :)

Idag var de hudvårds party hos Anna, inte riktigt min grejj men roligt att tvätta ansiktet i annat än vatten :) å jag är på tok för snål (ekonomisk enligt mig själv) för att handla nå som jag klarar mig utan i de prisklasserna :-/ vist, säkert bra saker men många höbalar får jag för samma pengar! Kommande vecka lär jag kalla mördar vecka på hemtjänsten, 3 dagturer och 4 kvällsturer, men samtidigt går veckan fort då och de närmar sig Atlas resan med stormsteg! God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0