Olga hemma efter drygt 4 månader!



De var alltså som jag sagt till alla hela tiden...
Olga lever!!!
Jag har hört flera säga att hon är nog borta nu... Hon är nog död...
Men NEJ!! Jag har hela tiden känt att hon lever...
Jag vet inte vart hon varit och INGEN har sett henne...
Men jag har vetat, jag har inte vetat vad eller var, utan bara att hon lever ;-)
Konstigt men så är det...

Även Strumpan har varit hemma i nästan en vecka :-)
Hon har varit ut och kommit in några gånger...
Dock har jag inte sett henne idag...

Nytt Tradera fynd, en vinter jacka för 14 kr!!
Nästan lika som jag har nu men en svart...


Igår fick jag PANIK!!
Atlas höll på att busa i stallet när jag höll på fixa där...
Plötsligt bara rasa han ihop...
Tankarna blev många...
Jag går fram till han för han reser sig ej.
Vet ej om jag hjälpte han upp eller hur de blev men upp kommer han och en meter på sin höjd.
Han ylar och skriker!!
Så lägger han sig igen...
Paniken växte, är de magomvridning eller stannar hjärtat? Dör han??!
Jennie!!! Samla dig nu, skärp till dig och agera!
Ringa till Tomas som var i bollnäs och förbereda han på veterinär resa.
Men efter en par minuter reser Atlas sig och då ser jag att de är höger bak de hänt nå med.
Han drar upp hasen och under benet bara hänger...
Nej!! Benbrott? :-/
Vi måste ju ta oss in tänker jag...
Jag stötta upp honom så gott de gick och då börjar han stöda på benet.
In kom vi och jag börja lugna mig...
Atlas halta lite men var glad och jag ringde Tomas som förmodligen INTE körde lagligt och lugna han.
Ca 10 min efter han ramla gick han som vanligt, men jag var skärrad så de blev koppel resten av dagen, idag med för del delen...
Han måste ha sträckt sig och trampa fel eller nå??
Men jag kan säga att i tankarna var jag fram och tillbaka i falun 100 ggr!!
Jag tycker att han är lite vek på just höger bak och har varit en par månader men att han växt till sig bra de senaste veckorna... Å då blir de nå tok just där... Typiskt!

I morgon...
Ja i morgon...
Ja då är de en stor dag som jag gärna hade sluppit...
Mer om de kommer...

De kommer även ut Halloween bilder och fler nya kort, vi fick ju besök av 3 fulingar på Halloween, Atlas undra nog en hel del han vad matte släpper in för typer!! Gummi ansikten och lort grisar, men sitta i knä och pussa på dom skulle han allt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0