Onsdag, veckans lediga dag...

Idag har jag ringt länsstyrelsen igen, ett väldigt ringande dit nu.
Har pratat med Gunilla ang besiktning av stallet nu.
Talat om vilka ändringar som skett under byggets gång, de är ju bara förändringar till de bättre som skett så det var ok.
Vad de gäller ventiler i dörrarna fick jag pröva ha hästarna där och vid behov sätta in ventiler.
Så en sak föll bort från ritningen då alltså...
Hur som så fick jag stalla in hästarna i väntan på besiktning om jag ville.

Men det fattas galler och brandsläckare ännu...
Ang. galler, fick pris hos plåtslagaren på galler, för att få så billigt som möjligt skulle han svetsa ihop spillbitar bla för att få ner kostnaden, de var sträckplåt 5 cm vi hörde på.
PRIS 2800 kr!!!
NEJ TACK!!!
Vad är de då för kg pris på plåt??
4 bitar på 66 x 116 cm.... Mer luft än plåt dessutom...
ALDRIG...
Nej de får bli någon annan lösning!!!

Dagens ena promenad i bilder....


Atlas och Fjant..
Väldigt kors och tvärs...
Men håller sig någolunda på "rätt" sida om varandra....


Lite tävling blir de ju allt om vem som ska först...


Ett "fordon" och en fotgängare löser vilken sida vem ska gå på problemet ;-)
Hunden i diket, matte på vägkanten och hästen på körbanan.


Stanna och mysa lite iställe...


Undrar vad Fjant har i tanken som visar tungan??


ÖVRIGT DÅ....
Annars försöker jag ringa Lasse ang foder idag...
Har ju blivit lovad att köpa hösilage av han i vinter och hoppas han kommer ihåg de.
Börjar bli dax att vänja in hästarna nu då hön börjar minska...

Lite hästar har blivit verkad och några kvar...
Olga syns fortfarande inte till...
Atlas har börja vara ute när jag muckar nu, han sitter fint och tittar på...
Valp kursen börjar 20 oktober, typiskt jag kommer få ta ledigt flera gånger!!!
Katalogen till insjön är ute på nätet, Örly går själv i sin klass och Flinga kommer gå mot några, bla Sussi Q som de gick väldigt bra för uppe i delsbo...
jobb, jobb och jobb...
Har beställt från börjes, hoppas de kommer denna vecka.

Ja de var väl lite av vad som skett sen sist...

Avlsutar med lite mys...


Trots att de finns en fotölj till och en 3 soffa trängs vi i en fotölj ;-)



Kommentarer
Postat av: johanna

så härliga djur du har :)



jag har fått jobb på en fabrik, helt klart bättre än inget alls, så jag är bara glad :D

restaurangen har jag inte hört nått ifrån än.. så de blir inget med de.

2010-10-06 @ 21:57:20
URL: http://www.johannasdjur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0