Atlas 10 mån-1 år...



Liten har blivit stor, de börjar bli trångt om plats lite här och där nu. I somras satt både han och jag bekvämt här!!

10 månader, vikt 50.7 kg.
11 månader, vikt 53.4 kg.
12 månader, vikt 52.8 kg, 69 cm.

Ja dessa månader blev inte som jag hade hoppats och tänkt. Söndagen före jul började Atlas halta, de var synligt ibland och inte ibland. De blev flera veterinär besök och dom kunde till slut konstatera osterchondros.
Operation var oundviklig, å från konstaterad skada till operation hade de tyvärr blivit mycke större skada, både på bredd och djup.
Men efter 100 tals mil i bilen och besök hos vet och reab är han på god väg mot ett normalt liv igen.
De som varit jobbigast för Atlas under tiden har varit att vara lugn! Varför vara lugn när man kan leka?
Men humöret har han aldrig tappat, bara leta bus och varit glad.
Smärtan som jag gruvat mig mest för har varit minsta problemet!!
Jag är stolt att jag har en hund som är lätt att hantera, vem som Hellst får göra vad som Hellst med honom.
Extra bra var de på operationsdagen när Atlas följde sköterskan utan minsta bekymmer....

Annars är han en pigg, bråkig, öronlös, fantasifull och helt underbar ett åring... Listan på hyss kan göras HUR lång som Hellst...
Vi älskar Atlas för den han är, å är trots allt väldigt glad att han kom till oss, även om vi hoppats att han skulle slippa gå igenom de han behövt göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0