De flyter på...



Ja allt är relativt lugnt i stor flocken, Tuva vill umgås lite med Tepee men Lena talar tydligt om att Tuva är hennes!
Tepee tycker tjejerna kan hålla sig för sig själva...
I natt har jag kolla till dom varannan till var 3.e timme och dom har lugnt och fridfullt ätit hö.
Vid 4 tiden hade dom gått ut på betet och alla 3 åt nära varandra.
De som är annorlunda är att Lena och Tepee inte legat och sovit ännu vad jag har sett.
Dom brukar alltid ligga på fm och dra sig länge, ofta Lena på driften och Tepee ute i gamla hö rester.
Huvudsak alla är hela och lugna så e jag nöjd!

Lill flocken får idag beta i äldsta fållan, tror dom får gå där idag och i morgon för att på lördag gå i hagen vid ny stallet när Tomas e hemma så jag har bättre med tid på morgon att passa dom lite. DE är ju som sagt bara 2 trådar där i stor häst höjd så då vill jag se så Ingen kryper under och in till de stora.

Idag är de en väldigt rastlös dag, de finns att göra men ingen vidare lust med de heller.
Ja Ja jag ska väl egentligen inte gnälla, de vet jag!
Men ibland känns de så ändå, tror de flesta känner igen sig!

Atlas, Vide och jag tog en kort skogs vända tidigare, svårt att hitta på meningsfull göra åt Atlas när han bara får gå kortare vänder...
Han har nu ätit medicin 3 veckor och Inte allt för många dagar kvar av denna kur.
Funderar om jag skall sluta nu så de finns någon dag att börja med om han skulle behöva mer?
Men samtidigt så börjar vi om på ruta 1 med röntgen och så om hältan skulle komma tillbaka efter denna medicin omgång.
Vet ju inte förän han slutar med medicin om eller hur vi går vidare.
Hoppas så innerligt för hans skull att allt är ok med lederna!!

Efter att Sissi lämnat gården måste jag ju säga att jag haft lite koll på annonser mer än vanligt.
Jag skall inte ha en ny ridhäst eftersom intresset för rida 5-6 dagar i veckan 1-3 timmar per gång inte finns!!
Men de är mycke skrämmande annonser där ute....
Vad sägs om kallblod, vallack, 12 år, fång, bronkit, skogsmulle för 25.000?
Eller halvblod, sto, 22 år till promenad ridning för 20.000 + utrustning??
En annan, sto 18 år, passar promenad ridning eftersom hon alltid kommer vara halt pga pålagring, 25.000 kr?
Ja listan över hästar i inte allt för bra skick kan göras milslång....
Grymt att folk säljes såna hästar till motion, sällskap hade väl varit rimligare...
Men så dyker de upp vissa som fastnar på näthinnan helt....
Såna man inte glömmer att man sett...
Just en sån har jag ju hittat ;-( eller närmare bestämt 2!!
Gemensamt, fux, 4 vita höga ben, lykta, hör och häpna c-ponny!! Båda 1 år, 1 hingst med väldiga lov ord från domare samt massor av export hästar i stammen. Även sto är mycke lovande och dubbelt så dyrt!
Alltid när man inget ska ha så dyker de ju upp ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0