Många dagar har gått...



Ja vi blev kvar på BB ända till torsdag vi, tänkte åka hem redan på onsdag men då hade Nikolaj tappat för mycke vikt samt hade för lågt blodsocker så läkaren höll oss kvar. Jag skulle Hellst vara kvar 3 dygn oxå efter min operation så vi stanna. Har ju inte våga åka hem heller om de var någon fara med sonen!!
Väl hemma har de fungerat bra tycker jag, jag är ju ingen sköta bäbis människa egentligen med detta klarar jag galant!
De mesta fungerar men några rutiner har vi då inte kommit in i, vi tar de som de kommer.

På djurfronten måste jag börja med att berömma Atlas!!
De har gått över förväntan tycker jag, han vill vara med Nikolaj mest hela tiden.
Tar de relativt lugnt och pussar på fötter och rygg. Ammar jag ligger han breve, ligger Nikolaj i vagnen ligger Atlas breve, byter vi blöja sitter han oftast med och tittar.
Behöver jag säga Atlas e trött om kvällarna?? ;-)
Han har varit medicin fri 2 veckor nu och peppar peppar ser de bra ut, har gett honom någon längre promenad för att prova oss fram och De har gått bra. Skönt!!

Nordis tanterna har äntligen gett sig med sin brunst, nästan 3 veckor har dom hållt på så De har varit synd om Tepee som blivi jagad av de båda, mest Tuva på slutet. Men nu är de alltså lugnt hos stor flocken.

Lill flocken börjar få mer hö om kvällarna nu när bete börjar ta slut. Orkar inte flytta dom ut på stor åkern nu så den hagen får de stora nu äta upp.

Jag e ju som de flesta vet snittad så Tomas har fullt upp nu. Enda jag får lyfta är Nikolaj under 4 veckors tid. Sen laga mat och såna små saker gör jag samt går med barnvagn och sånt. Men absolut inget tungt göra.
Så jag tycker faktiskt synd om Tomas som börjar jobba till veckan och fortfarande ska sköta farmen åt mig... Vet själv att de kan bli drygt att både jobba och sköta hela farmen, å då är de ju ändå mitt intresse. Men han säger de kommer gå bra, är ju "bara" 2 veckor...

Nu hoppas jag såret läker, tunga hals och mage sluta bränna samt att kroppen återgår till något mer normala så jag iaf kan börja åka bil igen!!!

Kommentarer
Postat av: Linda E

Inte ska ni ha nå rutiner än heller, det kommer sen!Klart du klarar det galant;o) vi allra flesta har det i generna endel godtar bara sina egna o andra spelar det inte nån roll, precis som hästarna..

Skulle ha kommit o hälsat på men vi e förskylda så vi väntar lite än.Vill ju inte smitta er.Sköt om er!

2011-08-31 @ 14:45:03
Postat av: Ingela

Vilket charm troll <3

2011-09-01 @ 16:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0