Ny hage åt de små...



Men fy för nattens grader! Vid 5 i morse var de 0.5 grader ute!!
Inte ens halva augusti har gått och så kallt redan...
I samband med frost ökar ju fång risken, vet inte om jag törs ha Dusty ute om nätterna om de ska bli frost!
Dumt att chansa så här första året, hela våren var hon ju inne för säkerhets skull.
Men att börja stalla in i mitten av augusti för man e rädd för frost e ju inte klokt!!
Nä du sol f*n, nu får du göra ditt som alla andra får göra sitt!!
Skin, lys och värm!! Ett tag till i alla fall...

Idag har Atlas och jag slöa, varit ute, dona med kaniner, slöa igen, varit ut och kolla stall och hästar, ätit frukost, gått en liten vända, druckit kaffe, varit ut igen osv. Är väl rastlösheten sen igår som vill ur kroppen så då går de inte sitta still.

7 hela veckor har jag varit ledig nu med semester och övrig ledighet ;-) dock känns de som om jag var på jobbet igår nästan... Vissa saknar jag oerhört från jobbet, andra är de skönt att fått distans till. De gäller faktiskt både personal och de gamla... Å första september blir de nya områden och nya arbetsgrupper så jag kommer ju tyvärr inte jobba med nästan någon av mina forna kompisar och nästan inga gamla kvar från förra arbetsområdet! TRåkigt och tragiskt... Men tänker njuta av ledigheten och ta de som de kommer när jag börjar jobba igen.

Undrar vad dagen och helgen Bjur på jag...
Har ju pressentkort på dollar som jag skulle nyttja men långt till Bollnäs ju :-)
Tuva blir då kvar här ett tag till iaf, ev vi får veta hur länge början på veckan.
Nu ska jag ut igen, ingen ro att sitta eller ligga när ryggen håller på att gå av!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0