Bilen, kontraktet, snö...

JA blandad rubrik idag!
Börjar med bilen, i tisdags när jag åkte hem från jobbet blev de En rejäl smäll på en raksträcka, kände hela bilen ruska till så jag måste sänka sterion en vända men inget mer hördes. Ä, var väl en rejäl snöklut som släppte tänkte jag. Så igår var de dax för besiktning av bilen.
Den gick igenom, bra bromsar och bra värden på den! Men en fjäder hade smällt av, ganska nyligt hade dom sagt. Kanske var den som small kvällen innan då?? Men Jag tycker ju att bilen lutat länge, typ ett år så jag har länge trott den varit av. Tomas kan inte hjälpa mig byta den heller :( han tycker jag ska lämna bilen på verkstad och få De gjort! Men hallå!! Han skruvar ju med de mesta åt både sig själv och andra, nog tror jag han skulle ha kunna fixa detta oxå... men men...
Huvudsak bilen är körklar ett år till, nu är de bara vänta på skatten.. när skatten kommer ångrar jag mig verkligen att jag åker diesel!!

Igår kom mitt boknings och betäcknings kontrakt, ska kolla igenom och fylla i de Idag tänkte jag. Lämpligt att ha allt på papper innan så man vet vad som gäller...

Snö, snö och åter snö... När ska detta sluta? Har varit så skönt med sol och takdropp å så kommer de ny blöt och tung snö. Atlas och jag har nyss varit ut och gått en vända, inget upphettsande väder men pissblöt blev man ju... I morgon är de åter igen dax för veterinären med Atlas, meningen är väl en spruta till då, men delade meningar om jag tänker ta den eller inte... Å vad de gäller att öppna och kolla så kommer jag inte tillåta de så länge han växer och är i de skick han är i nu. Har han varit påverkad, haft mer ont och halta mer har dom fått gjort de, men nu när folk inte ens märker och ser nå anser jag inte att operation är nödvändig, måste ju prata med vet om mina tankar och funderingar. Öjvind sa sist vi var dit att de var en väldigt glad hund jag hade! Allt är ju bara så kul där hos vet, trots att mattes nerver ligger på utsidan så är Atlas lugn, eller lugn är Han ju så klart inte. Men han är opåverkad, glad, vild och opåverkad är nog rätt beskrivning! Han travar på där inne och visar upp hur glad och snygg han är, meningen är ju att han ska gå där inne, men varför gå när man kan titta, hälsa, smaka och undersöka allt på en veterinärpraktik? ;) Första han gjorde när han börja vakna upp sist var att vifta på svansen, ho ho här ligger jag och är glad verka han tänka... gogossen Min...

Nu blire en kaffetår, fixa foder, och försöka fixa och skriva papper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0