Fynd lördag!



Ja lördagen har börjat bra, åkte ner på granngården och fynda lite. Köpte en ny jacka till mig själv, skulle ha kostat 800 men var halva priset.
Köpte även mat åt Atlas, säcken var full av fågelskit så Tomas tyckte vi skulle ha rabatt på den med! Å klart vi fick de.
Blev även mag och tarm och tuggben. Egentligen handla jag för drygt 1700 kr men betala bara drygt 800!!!
De kallar jag fynd, hade rabatt checkar sen tidigare oxå samt vanlig rabatt på hundmaten. Så jag köpte väl egentligen jackan och fick resten med då...

Sen bar de sta till "rånar butiken" (läs Ica) där får man verkligen inte mycke till rabatt!
Men massa mat blev de iaf, hade ju tänkt göra den där chilikycklingen till kvällen. Handla hem de, men köpte även fläsk ytter file så jag tror jag tar den iställe då jag är kräsen på kyckling file.. Väldigt konstigt de där, kyckling är min favorit mat men kycklingfile är inge vidare tycker jag... hur som Hellst blir de nog en potatisgrattäng till.

Tråkigheter har de ju varit denna vecka oxå, de är ju framförallt lilla Dusty jag tänker på...
Hon har fått fång på alla 4...
Måste ju ändå säga att de var i ett tidigt skede enligt vet, hon hade puls i alla 4 och gick orent men rörde sig frivilligt, ingen feber hade hon heller. Så nu är de fenylbuttazon som gäller i 14 dagar. Medicin verka direkt och efter bara någon timme var de full fart och ingen smärta kvar. Hoppas ju förstås hon blir bra och klarar sig från fång framöver. Men som jag skrev tidigare i veckan blir de tyvärr inge föl efter henne nu då ;( som sagt får man tyvärr hjälp med sina beslut ibland...

De som därimot var bra när öjvind kom var att han fick följa med in och kolla på Atlas, å så skönt när han säger -han går helt rent nu... tur inte jag velat att han ska bli bra så jag inbillat mig att de inte syns längre.

Veckan som varit har varit en mycke tung vecka, dock känns allt på väg åt rätt håll nu, operation bokad och Dusty på bättringpvägen. Jag har ju ledigt 2 dagar nu så i helgen hoppas jag på lugn och ro, jag behöver de nu!! Även Tomas är ledig, händer väl en par gånger per år att vi är ledig en helg tillsammans utan att ha något inplanerat.. så vi får väl prova på familje liv i helgen då eller om vi kanske ryker ihop och slåss ;-) nej då, vi brukar hålla Sams...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ha de så skönt i helgen då.

2011-02-12 @ 17:04:25
Postat av: jennie

TAck de samma..

2011-02-12 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0