Idag prövar jag ett nytt recept...



Med fläskfile, blir en kryddig sådan med ost, bacon och peppargräddsås...
Inte bestämt om de blir potatis eller ris till än bara... Säkert gott med båda, en grön sallad får skärma av lite.

I morse tog jag och Atlas en skön morgonpromenad i skoterspåret mot homna till, vi gick längst vägen hem igen. Den var väldigt spännande idag må jag säga, dels har dom skrapat den och dels skurit bort plogkanterna så de var väldigt intressant! Han Har ju inte kunnat gå annat än på vägen de senaste månaderna men nu gick de alltså att vidga vyerna en hel del. Tror att någon av våra grann flickor löper oxå, de har varit svårt att få i han mat senaste veckan, samt att de luktar extra gott överallt. Vet att Tindra löpte när rådjuret strök med så kanske är höglöp där nu?

Dusty ser fortfarande bra ut i sin gång, men inge vidare mat glad idag heller... På nätterna äter Hon upp de mesta men ute verkar hon äta en stund och sen går hon därifrån. När fodret sen är slut går hon och plockar smulorna som är kvar. Hon får bo inne några nätter till.

Nu är jag hungrig så hoppas husse i huset kommer hem strax så de blir mat. Han slutar ju tidigare på fredagar. Tror även han ska jobba i helgen. Själv ser jag fram emot helgen, bara ta de lugnt och rå om djuren. Städa skulle behövas, obs (skulle behövas) är ju sånt bra väder nu så korsdrag skulle gjort golven dammfri på en par minuter ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0