Lördag kväll och söndag dag...



JA glass blev de igår som efterrätt, uppskattat av både stor och liten.
Sen var jag och Matilda ut och grejja lite med hästarna, hon borsta och jag mucka.
Tog ut Örly en sväng så Matilda fick prov hänga över ryggen. Gick så pass bra att jag satt upp henne riktigt, så nu Är premiär ritten på Örly gjord! Far upp i dagen, behövs de då sägas att de gick lugnt till väga, knappt en reaktion!! Otroligt duktig kille, vi gick ca 100 meter bara, stanna och starta flera gånger och de var som om han inte gjort annat än burit folk på ryggen.
Sen tog vi ut Turbo och tog en snabb tur på han med, han var lite spänd men försiktig tyckte vi. Inte lika avslappnad som tidigare gånger hon ridit han. Men absolut inga dumheter eller så. Prova även stanna och starta med han och då verka han känna sig tryggare i sig själv igen.

Matilda åkte hem igår och vi kolla på melodifestivalen, slösa 1,5 timme i onödan tycker jag, mest skräp de där tyckte jag! Sen var vi hungrig igen så då rök de som var kvar av maten! Sist på kvällen blev de de sedvanliga, natta ute djuren. Dusty gillar inte att vara inne på nätterna, vist har jag kunna ställa in ett sällskap åt henne men känner att ju fler som är ute i flocken ju bättre om vargfan kommer, ju mindre flock ju mer sårbar tänker jag! Därimot var jag kanske dum som inte stalla in henne i nystallet då hon fick börja vara inne.

Idag har de inte hänt mycke alls, Tony titta in en sväng på förmiddagen. Har gått med Atlas och bara mest varit lat idag. Har ätit av grytan jag gjorde ordning igår och den dög mer än väl. Hästarna har fått frukost och lunch idag men resten är ogjort ännu. Måste väl ta mig i kragen och mucka och packa foder. Men myser vid brasan nu så lusten har inte infunnit sig. Tomas drog iväg till sp och jobba :( så de var den "lediga" helgen de så här långt...

Masken på bilden, var ett bra tag sen alla 4 ungar låg i detta hus nu, masken får inte plats helt som ni ser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0