Olga, Gubben och Atlas...



Ja i dag jobba Tomas, typiskt när jag för en gångs skull är ledig en helg.
Bestämde mig för att städa vardagsrummet, kasta ut lite möbler på altan och lite i hallen, sen var de fritt fram. Gissa om att Atlas såg förvånad ut! Just som jag var klar och ställt tillbaka soffan tog jag en paus och då kom Anna. Så då blev de kaffe och prata av sig lite.
Sen då Anna åkt fixa jag tillbaka lite och skulle just ut med Atlas och då kom Tomas hem tidigare än jag trott. Tur i oturen så hade jag inte suge klart golve men när jag kom in igen var de gjort.

Lena, Per och Jens dök upp, kul att se lillebror oxå som jag knappt träffar annars...

Nu i kväll har jag gjort i ordning ett "arbets" schema till Lena så hon har lite att göra när hon ska vara här. Packa foder låter jag ingen annan göra så hon får de ganska lämpligt ändå ;-)
Men de är ju en del att komma ihåg ändå när man ska skriva på papper, går ju som på räls när jag gör De och man funderar inte så mycke. Men att skriva ner åt andra får mig att tänka till, Jag vet ju som sagt var allt Är och vad som ska göras när. Men de kommer nog gå bra, mamma är ju van dessa göra lappar hon så dom är nog inte så avancerade trots allt.

Måste ringa vet Ang Dusty oxå, hon är inte som hon ska, dessutom såg hon stel ut i vissa rörelser idag tycker jag, just när hon går på den frysna dyngan så går hon väldigt försiktit. På mjukt, ex i snö syns inget, i stället på betong golvet syns inget, men just när de blir ojämt verkar de ömma lite, sen har hon ätit dåligt även idag. Hon står gärna och tuggar på stolparna. Måste nog göra en grundligare undersökning av hennes tänder. Har ju frågat tidigare om alla hennes kolik anfall kan ha berott på tänderna. Men vid snabb koll har bettet sett bra ut och de har inte utretts vidare. Men tuggar hon inte maten riktigt är de ju inte undra på om de blir både kolik och fång.

Idag har jag förberett bilen lite, allt för att vi ska få en behagligare resa. Har ju liksom inte gjort nå åt bilen sen i somras! Invändigt alltså.. ja jag har väl inte tvättat den heller för den delen. Men nu har jag fixa lite, tänk de var saker kvar sen vi hämta virke till stallbygge! Saker kvar sen utställningarna, bogser lina sen jag dragit upp folk, ja ni hör väl vad välskött bil jag har ;-)
Men kan ju tala om att allt legat mellan mitt säte och lastgallret iaf.
Tur man har "lastbil" så jag slipper skjutsa folk i röran :-)

Nu är de inte mycket kvar av den här dagen, som vanligt sover alla utom jag här i huset. Jag har för mycke som snurrar runt i skallen nu så svårt att slappna av, ändå är jag ständigt trött men svårt att sova! Knepigt hur de blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0