Seg och sov dag...



Efter att ha jobbat 4 dagar på rad har jag haft en riktig slö dag, till å med sovit middag! Men jag laddar upp för 6 dagars arbete på rad oxå, sen blir de ju ledigt ett tag framöver, vila upp mig för resan samt några dagar med vård av hund.
Inte mycket har hänt idag, gick upp tidigt och strax före 9 var de muckat, packat foder och dax för morgon promenad.
Atlas var upp före 5 och spydde lite, var nog en rap som kom upp, men orolig som jag är kunde jag ju inte somna fören vid 7 tiden igen. Måste verkligen se så de inte var någon fara med han! Men han somna om så gott så och jag låg och höll koll på kl.
Lyckades somna och sov en timme, sen upp och ut med Dusty, hon har verkligen haft en flygar dag idag, trodde ett tag jag skulle behöva ringa vet och höra om dom kan bli tokig av medicin? Tänkte kanske är de magen som spökar? Eller fötterna? Men efter att ha funderat lite mera så är ju Dusty så här emellanåt, likt en gummiboll upp och ner, lik en trasdocka utan leder som kan böja ihop sig åt fel håll.
Kan ju aldrig vara bra med hennes fång att härja så här. Ändå har hon liten hage, men hon hinner busa mycket på dessa 3x5 m tjejen. När hon rullar sig lägger hon sig inte alltid utan kastar bara omkull sig. Sen gör hon som Sissi, ligger på sidan och galopperar tills hon är på benen och då bär De ju så klart av framåt!

När Tomas kom hem hade jag fixa mat, pölsa, fläsk och potatis. Skit gott! Sen gjorde jag som Tomas alltid gör, sov bort några timmar.. vi la oss i sängen och vips så hade vi sovit bort 2 timmar dyrbar tid... Fattar inte att folk pallar med att sova flera timmar varje dag efter jobbet.

Nu Ska jag kolla på nätet innan jag ska sova, bilden är på en trött Kurt, hon hade oxå däckat då jag tog bilden, hon brukar aldrig sova med huvudet så där i vanliga fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0