Ännu en jobbhelg till ända...

Ja lördagen var de En 07.30-20.30 tur på schema igen, tråkigt men skönt och många timmar gjord när man väl är hemma sen. När jag kom hem så sa jag till Tomas att jag tänker absolut inte ställa mig och laga mat! Å han hade inte heller nå planer på att stå vid spisen så han for ner på byn och skulle köpa hamburgare. Han kom ner före kl 21 men si båda korvkioskerna var stängd!! Bedrövligt att stänga så tidigt en helg... Så de blev en sallad från pizzerian då.
De blir inte mycke gjort efter dessa långturer, jag ser mest bara till att djuren är hela och får mat och vatten.. De Är mycke skönare att slappa och ta de lungt när jag kommer hem, benen är ju som bly efter ett sånt pass, å även om jag absolut inte tar med mig jobbet hem så är jag tung i skallen på nå vis!

Söndagen klev jag upp skapligt tidigt, gick ut och mata hästarna och in och hämta Atlas, sen mucka vi och fyllde fodersäckar så igår kväll var allt packat och klart när jag sluta. De Är skönt de! Jobbade 13.00-20.30 igår bara, ger iaf några timmar men de Är värdelöst att börja 1 men desto skönare att sluta halv 9. Tur ändå de Är olika tider, annars skulle man inte ha nå att gnälla på ju ;)

Idag vet jag inte riktigt vad som händer, börja på att städa köket iaf, spis och fläkt är ren nu, även några luckor. Men si sen försvann lusten och jag hamna här!

Dusty och Bianca skulle alldeles ha fått komma ut en vända och bli ompysslade lite, de Är deras tur nu. Varit mycke Fjant och turbo på slutet.

Jag har lite funderingar över en hingst nu, som jag är sugen att betäcka både DILLBA och Jenka med! Dock finns de samma hästar i både DILLBA och hingstens tavla bakåt, inte jätte nära men de Är dock samma linje... Sen ville jag ju köra iväg både dusty och Bianca till en mini. Men törs Jag verkligen betäcka dusty igen efter förra gången?!
Jag vet ju att de finns många som låter sto förlora x antal föl men ändå försöker vidare, djur tänker väl inte som oss människor men är de humant att låta dom gå dräktig år efter år och aldrig få utdelning?? Tänk om man förlorar stot??
Men hur som, skickar jag iväg DILLBA och Jenka kan de bli spännande färg om de vill sig, Funderar vidare, ett tag kvar än...

Kommentarer
Postat av: Linda E

Är det Nobel du funderar på??

Ja han tillome går frivilligt o gosar med pållarna oxå..

2011-01-31 @ 20:04:00
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Snea

Äh, se till att din hingst betäcker dig istället ;-)

2011-01-31 @ 23:14:34
Postat av: Linda E

Ja riktigt bra val med Noble ! =o) Jag har bokat Tilia o ev nån mer till han jag.Han kommer ju inte gå häromkring sen så då blir det mkt längre o åka =o(.

2011-02-01 @ 19:42:36
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Linda E

Han är såld till Norrtälje, tror jag det var.Sen kanske man kan åka dit men det är ju så mkt längre...Ja har jag tur så.Tilia verkar lämna hingstens färger honpå fölisarna, men jag är nöjd om jag får en Barremed tuttar jag =o).

2011-02-02 @ 11:02:02
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0